• Empo

Baka med muffinsformar - Recept? (ej muffins..)

Vad finns det mer för något man kan baka och använda sig av muffinsformar?

Recept är varmt välkommet! :D

• Svar på tråden Baka med muffinsformar - Recept? (ej muffins..)
  • Bellawin

Pizzabullar!! Ungarna älskar detta. Man gör en helt vanlig pizza (jag brukar göra sconesdeg, lägger på ost, skinka, krossad tomat...) men rullar ihop den som en rulltårta och skär den i bitar. Lägger den sedan i ganska stora muffinsformar, (finns bl.a på www.klarafardiga.com). Till sist så lägger jag på en extra ostbit och kryddar med oregano. Gott till mellis när ungarna är hungriga :)

• Empo

Ah, det brukar mamma göra och det är supergott!
    Tack för tipset

Annars då, något slags bakverk?
    Typ dumlekakor eller något sånt.

• AlwaysOnMyMind

Jag gör kladdkaka som jag häller i formar för kanelbullar, uppskattas av alla som smakat :)

° ★ Izabelle 071004 ° ★ BF 090715 ° ★
  • Empo

AlwaysOnMyMind skrev 2009-02-23 18:27:22 följande:

Jag gör kladdkaka som jag häller i formar för kanelbullar, uppskattas av alla som smakat :)
    Recept?
  • emla8282

AlwaysOnMyMind skrev 2009-02-23 22:46:44 följande:

www.arla.se/Default____17653.aspxället för pajform så tar du muffins eller kanelformar.
    Hur lång tid i ugnen om man får fråga? Är det samma som i stor form? vart så otroligt sugen när jag läste receptet.
  • AlwaysOnMyMind

Det tar 20 minuter, precis som i stor form

emla8282 skrev 2009-02-24 11:56:39 följande:
    AlwaysOnMyMind skrev 2009-02-23 22:46:44 följande: Hur lång tid i ugnen om man får fråga? Är det samma som i stor form? vart så otroligt sugen när jag läste receptet.
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ BF 090715 ° ★
  • Kopparkruka

Är det bara jag eller blir bakverk tillagade i muffinsformar faktiskt muffins?

Svar på tråden Baka med muffinsformar - Recept? (ej muffins..)