• Fidelis ad urnam

Tips på lyxig frukost att bjuda kollegorna på?

Om två veckor är det min tur att bjuda mina kollegor (4 st) på frukost, det är våran version av fredagsfika.
    De senaste gångerna har det funnits olika ostar, bröd, juice osv och jag vill bjuda på någonting liknande lyxigt jag med. Men då jag är dålig med att äta frukost saknar jag helt fantasi och hoppas nu att ni kan ge mig tips på lyxiga frukostar att bjuda på

Tacksam för alla svar.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Tips på lyxig frukost att bjuda kollegorna på?
  • danitra

Våfflor?

Hembakad bröd?
    Yoghurt med olika skålar fyllda med frön och nötter så att man kan göra sin egen müsli?
  • Fidelis ad urnam
    danitra skrev 2009-02-19 15:21:58 följande:
    Våfflor? Hembakad bröd? Yoghurt med olika skålar fyllda med frön och nötter så att man kan göra sin egen müsli?
    Bra idé
    Ena tjejen har jag rest runt med under en utbildning och jag vet att hon är fil/yoghurt och flingor mm mm person.
    Bra idé
  • gumtree

Fruktsallad? Med lite yoghurt kanske?

Scones med philadelphia-ost och marmelat och/eller sylt och grädde?

• LondonAnnika

Bullar, bagels eller kankse fransbröd?

Lite olika pålägg skinka ost

grönsaker: paprika, gurka tomat

kankse lite frukt, som vindruvor?

• AlvaLovisa

Matmuffins, omeletter (kan göras i förväg i aluminiumformar och sedan bara värmas), lite goda frukter, croissanter, american pancakes m lönnsirap, bacon, blåbär o florsocker ...eller en C-vitaminbrus och ett koffeinpiller

• Fidelis ad urnam

mera mera mera

• annzah

Jag har snöat in på pocherade ägg till frukost. Så lyxigt och så gott! Om du har tillgång till spis då :)

• annee

Jag ställer alltid fram ett fat m skivad färsk frukt på helgfrukostarna. Ananas, päron tex.
    Sen kan du göra iordning frallor som får kalljäsa över natten i kylskåpet, och sen bara in i ugnen på morgonen. Då har du nybakta frallor oxå

• Fidelis ad urnam

På fredag är det min tur att bjuda på frukost och mina planer ser hittills ut som följer.

Jag har fixat så att jag kan hämta bröd på ett bageri innan tåget går 6.16 fredag morgon. Har beställt ostkringlor (bröd med ost och basilika uppepå) och rågrutor.

Sedan ska jag köpa ägg som ska kokas kvällen innan. Tar med mig äggkoppar och äggskivare samt kaviar och salt.

Jag ska köpa skinka,och lite olika sorters korvar från en bemannad chark. Sedan blir det lite ost, smör, paprika, tomat, salt gurka och sallad.

Juice (äpple och apelsiner), nybryggt kaffe, mjölk och te.

Har jag glömt någonting?

• Ann Lee

Jag skulle ta med något sött inslag också, ett lite onyttigt. Det är ju en lyxig frukost. T.ex. kan du bjuda på plättar med sylt/grädde. Många har svårt för sött till frukost men vill gärna ha en godisbit eller chokladbit att ta med sig och mumsa i sig någon gång på förmiddagen.

Svar på tråden Tips på lyxig frukost att bjuda kollegorna på?