Du måste logga in för att svara i en tråd.

• car

Stora halsmandlar

Har en dotter som nyss fyllt tre år som just nu står i kö för att komma till öron/näsa/hals

Söker fler föräldrar som står i samma sits, eller har kommit lite längre

♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • Svar på tråden Stora halsmandlar
  • solskina

Min son tog bort halsmandlarna vid fyra års ålder, fungerade bra för honom. En natt på lasarettet då, men det var 10 årsedan.
    Jag tyckte att det var jobbigt på uppvaket men han kommer inte ihåg något av det som tur är. (blodigt och mycket annat folk).

Men efter operation har han inte haft några problem med halsen.

• car
    solskina skrev 2009-02-19 15:37:16 följande:
    Min son tog bort halsmandlarna vid fyra års ålder, fungerade bra för honom. En natt på lasarettet då, men det var 10 årsedan.Jag tyckte att det var jobbigt på uppvaket men han kommer inte ihåg något av det som tur är. (blodigt och mycket annat folk).Men efter operation har han inte haft några problem med halsen.
    ok, vad hade han för probem innan?
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • Ladyvoice

Min son som är 3år och 4 månader ska till öron/näsa/hals på tisdag för bedömning om dom ska ta bort halsmandlarna(skrapa).

Han har stora mandlar o svår krupp, tydligen kan det hjälpa o ta bort dom. Han har även mycket infektioner o äter dåligt, allt det kan bero på mandlarna.

• car
    Ladyvoice skrev 2009-02-19 19:25:55 följande:
    Min son som är 3år och 4 månader ska till öron/näsa/hals på tisdag för bedömning om dom ska ta bort halsmandlarna(skrapa).Han har stora mandlar o svår krupp, tydligen kan det hjälpa o ta bort dom. Han har även mycket infektioner o äter dåligt, allt det kan bero på mandlarna.
    ok

ja, min dotter är sjuk väldigt ofta i förkylningar o feber

Sedan har hon svårt att få luft på nätterna o har andningsuppehåll

Hoppas att det går bra på tisdag
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • solskina

car skrev 2009-02-19 15:42:38 följande:

ok, vad hade han för probem innan?
    Han hade samma problem som din dotter!!
  • car
    solskina skrev 2009-02-19 20:49:15 följande:
    car skrev 2009-02-19 15:42:38 följande: Han hade samma problem som din dotter!!
    ok, hoppas vi inte behöver vänta så länge på att få komma till läkaren då. De sa 3 månader, och nu har det gått 1½.

När dottern öppnade munnen på vc sa läkaren bara ojojoj hur det ser ut

Sedan var vi till samma läkare 1 månad senare, och hon lät likadant - fastän hon sett halsen tidigare.

Hon stor glipa hade din son mellan mandlarna? Skulle gissa att det är 5 mm ungefär mellan dotterns
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • Znuffe82

Min son blev 3 år 10 februari och han opererade bort sina mandlar i oktober 2008. Så han var lite mer än 2 1/5 år.
    Han hade även polyper som dom tog bort samt snittade hans "sträng" under tungan.
    Han hade ofta halsinfektioner och förkylningsastma. Fick inhalera Pulmicort innan läggdags pga andningsvårigheter under natten.
    Han åt jätte dåligt och hade svårt att svälja tex kött osv.

Jag var med när dom sövde honom och det var otroligt jobbigt. Men efter var det hur lungt som helst. Han var ledsen när han vaknade på uppvaket men sen fick han glass och då var det ok.
    Vi fick stanna en natt och han åt lite youghurt redan samma kväll.
    På morgonen åt han frukost och var hur glad som helst. Lite ömt var det. Fick ge honom lite mjuk mat i början.

Han har inte haft en enda halsinfektion sen dess och inte behövt inhalera någon pulmicort alls. Så för vår del har det varit det bästa vi kunde göra.

Vi fick dock vänta ca: 5 månader från det att dom bestämde sig för operation till sjävla operationen, men det var det värt.

• car
    Znuffe82 skrev 2009-02-19 21:21:40 följande:
    Min son blev 3 år 10 februari och han opererade bort sina mandlar i oktober 2008. Så han var lite mer än 2 1/5 år.Han hade även polyper som dom tog bort samt snittade hans "sträng" under tungan.Han hade ofta halsinfektioner och förkylningsastma. Fick inhalera Pulmicort innan läggdags pga andningsvårigheter under natten.Han åt jätte dåligt och hade svårt att svälja tex kött osv.Jag var med när dom sövde honom och det var otroligt jobbigt. Men efter var det hur lungt som helst. Han var ledsen när han vaknade på uppvaket men sen fick han glass och då var det ok.Vi fick stanna en natt och han åt lite youghurt redan samma kväll.På morgonen åt han frukost och var hur glad som helst. Lite ömt var det. Fick ge honom lite mjuk mat i början.Han har inte haft en enda halsinfektion sen dess och inte behövt inhalera någon pulmicort alls. Så för vår del har det varit det bästa vi kunde göra.Vi fick dock vänta ca: 5 månader från det att dom bestämde sig för operation till sjävla operationen, men det var det värt.
    ok

hon äter kött, men vägrar mycket annan mat, tex potatis och så gillar hon inte mjölmat heller.

Har frågat på vc om det är pga detta som hon inte gått upp i vikt som hon ska, men läkaren sa nej.
    Men jag vet inte - hon är inte så liten längre, men väldigt nätt ändå

Det är ju det då hon är förkyld - superjobbigt. Blir det något i halsen får hon svårt med andningen, och det spelar ingen roll om hon sitter o sover  låter likadant ändå

Men vad skönt atthöra hur det fungerar - tack
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • solskina

car skrev 2009-02-19 21:28:32 följande:

okhon äter kött, men vägrar mycket annan mat, tex potatis och så gillar hon inte mjölmat heller.Har frågat på vc om det är pga detta som hon inte gått upp i vikt som hon ska, men läkaren sa nej.Men jag vet inte - hon är inte så liten längre, men väldigt nätt ändåDet är ju det då hon är förkyld - superjobbigt. Blir det något i halsen får hon svårt med andningen, och det spelar ingen roll om hon sitter o sover  låter likadant ändåMen vad skönt atthöra hur det fungerar - tack
    Du undrade hur stort mellanrummet var på min pojke, men det kommer jag inte ihåg det var så länge sedan. Men när han sov på övervåningen hördes det ner till köket!

Men när du nämnde att din dotter inte vill ha mjölmat så tänker jag på glutenintolerans. För min dotter ville inte heller ha något med mjöl i. Enligt doktorn är det kroppens sätt att säga ifrån själv. Smakar illa för den som är intolerant. Första varningstecken är att barnen inte går upp i vikt. Blir hård eller lös imagen. Min dotter bliv inte kollad när vi sökte för det. Så hon har gått i massor av år och till slut blev det blodbrist och deperition. Det testas genom ett blodprov.
  • car
    solskina skrev 2009-02-20 10:59:44 följande:
    car skrev 2009-02-19 21:28:32 följande: Du undrade hur stort mellanrummet var på min pojke, men det kommer jag inte ihåg det var så länge sedan. Men när han sov på övervåningen hördes det ner till köket!Men när du nämnde att din dotter inte vill ha mjölmat så tänker jag på glutenintolerans. För min dotter ville inte heller ha något med mjöl i. Enligt doktorn är det kroppens sätt att säga ifrån själv. Smakar illa för den som är intolerant. Första varningstecken är att barnen inte går upp i vikt. Blir hård eller lös imagen. Min dotter bliv inte kollad när vi sökte för det. Så hon har gått i massor av år och till slut blev det blodbrist och deperition. Det testas genom ett blodprov.
    Hon är testat för både gluten o mjölkprotein eftersom hon slutade gå upp i vikt, men alla prover var bra

Däremot vill hon inte längre dricka mjölk i samma utsträckning som tidigare - kanske för att det bli slem?

Svårt då de är så små
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
Svar på tråden Stora halsmandlar