Stora halsmandlar
Har en dotter som nyss fyllt tre år som just nu står i kö för att komma till öron/näsa/hals
Söker fler föräldrar som står i samma sits, eller har kommit lite längre
Har en dotter som nyss fyllt tre år som just nu står i kö för att komma till öron/näsa/hals
Söker fler föräldrar som står i samma sits, eller har kommit lite längre
Min son tog bort halsmandlarna vid fyra års ålder, fungerade bra för honom. En natt på lasarettet då, men det var 10 årsedan.
Jag tyckte att det var jobbigt på uppvaket men han kommer inte ihåg något av det som tur är. (blodigt och mycket annat folk).
Men efter operation har han inte haft några problem med halsen.
Min son som är 3år och 4 månader ska till öron/näsa/hals på tisdag för bedömning om dom ska ta bort halsmandlarna(skrapa).
Han har stora mandlar o svår krupp, tydligen kan det hjälpa o ta bort dom. Han har även mycket infektioner o äter dåligt, allt det kan bero på mandlarna.
car skrev 2009-02-19 15:42:38 följande:
Min son blev 3 år 10 februari och han opererade bort sina mandlar i oktober 2008. Så han var lite mer än 2 1/5 år.
Han hade även polyper som dom tog bort samt snittade hans "sträng" under tungan.
Han hade ofta halsinfektioner och förkylningsastma. Fick inhalera Pulmicort innan läggdags pga andningsvårigheter under natten.
Han åt jätte dåligt och hade svårt att svälja tex kött osv.
Jag var med när dom sövde honom och det var otroligt jobbigt. Men efter var det hur lungt som helst. Han var ledsen när han vaknade på uppvaket men sen fick han glass och då var det ok.
Vi fick stanna en natt och han åt lite youghurt redan samma kväll.
På morgonen åt han frukost och var hur glad som helst. Lite ömt var det. Fick ge honom lite mjuk mat i början.
Han har inte haft en enda halsinfektion sen dess och inte behövt inhalera någon pulmicort alls. Så för vår del har det varit det bästa vi kunde göra.
Vi fick dock vänta ca: 5 månader från det att dom bestämde sig för operation till sjävla operationen, men det var det värt.
car skrev 2009-02-19 21:28:32 följande: