• gothica86

Tips på väldoftande rengöringsmedel.

Usch, jag tycker inte om Grumme såpa-doften längre. Jag vill att det ska lukta gott efter att man har skurat golven och gjort rent lite här och var.

Finns det något bra rengöringsmedel som luktar gott? Tips?

Också - hur kan man göra badkaret riktigt rent? Har nämligen en katt som gillar att kissa i badkaret och det känns faktiskt inte riktigt rent efter Grumme.

Tack på förhand!

♥ D e n n i s 070730 ♥
  • Svar på tråden Tips på väldoftande rengöringsmedel.
  • ellie031

köp rengöringsmedlet bang till badkaret!! funkar även till kök mm, as bra.. sen ett orange skur medel från ajax som luktar blommor i upp till 12 timmar luktar sjukt gott!!

• gothica86
    ellie031 skrev 2009-02-19 16:07:29 följande:
    köp rengöringsmedlet bang till badkaret!! funkar även till kök mm, as bra.. sen ett orange skur medel från ajax som luktar blommor i upp till 12 timmar luktar sjukt gott!!
    Jaså, så Bang funkar bra? Jag har alltid varit skeptisk mot den, men jag kan ju prova.
    Tack för tipset :) ska nog lukta lite på Ajax och kanske köper hem en flaska.
    Det är kul att byta doft ibland i hemmet.
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
  • ellie031

det funkar jätte bra;) tar bort gammal smuts i diskhon, typ om det blivit missfärgat el nått så den funkar verkligen, var oxå skeptisk men min syrra rekomendera den;)

• lia76

Jag har den hederliga Ajax. Den vita som luktar normalt
    Sen har jag Grumme Såpa som luktar citron hehe

• gothica86
    lia76 skrev 2009-02-19 16:26:23 följande:
    Jag har den hederliga Ajax. Den vita som luktar normalt Sen har jag Grumme Såpa som luktar citron hehe
    Jag tycker inte att Grumme Såpa med citron luktar någe citron :/ kanske jag som är så van så jag inte längre känner doften. haha.
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
  • mimmi 1

tänk så olika vi är och det är väl tur...

Den orange Ajax, luktar ju duschtvål tycker jag.. inte dåligt, men inget jag vill torka golven med. vi hade den på jobbet, och... näää.

Och jag i min tur, kan ju inte förstå hur man inte kan tycka om grumme såpa lukten det luktar ju verkligen nystädat, och doften sitter i länge tycker jag. Den gula kör jag med. har provat den med citron, men den gillar jag inte alls...

Nä, den gamla hederliga grumme gul. billig, miljövänlig, bra

• gothica86
    mimmi 1 skrev 2009-02-20 13:25:54 följande:
    tänk så olika vi är och det är väl tur... Den orange Ajax, luktar ju duschtvål tycker jag.. inte dåligt, men inget jag vill torka golven med. vi hade den på jobbet, och... näää. Och jag i min tur, kan ju inte förstå hur man inte kan tycka om grumme såpa lukten det luktar ju verkligen nystädat, och doften sitter i länge tycker jag. Den gula kör jag med. har provat den med citron, men den gillar jag inte alls... Nä, den gamla hederliga grumme gul. billig, miljövänlig, bra
    Usch, nej jag har tröttnat på Grumme Såpa, visst håller doften i länge, men nää. Jag städar med både den gröna och gula.
    Idag köpte sambon hem Ajax spring flower. Den luktade gott faktiskt. Ska ta och städa imorgon bara för att få torka golven ;)
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
  • PetraD

jag använder mycket grumme citron såpa
    sen även ajax spring flowers (som skrevs om ovan), sen den som doftar liljekonvalj
    köpte ajax diskmedel häromdagen som luktar äpple. skulle vilja ha som rengöringsmedel också
    ska bli kul om kommer in tips om nåt "nytt" som inte provat

• mimmi 1

vi ska nog tänka lite mer på miljövänliga produkter tycker jag
    vi måste bojkotta alla onödiga kemikalier som finns i handeln.. tycker inte ni det åxå?

folk köper hem sjukt mycket olika sprejer, rengöringsmedel av olika slag... och därmed medverkar till att vår natur snart krachar..

• ROGG

Jag använder den gula ajaxflaskan med frisk citrondoft mmmm

Svar på tråden Tips på väldoftande rengöringsmedel.