MBT/Masai-skor
Någon som har sådana? Vad tycker ni? Var det svårt att lära sig gå rätt i dem? Hur är storlekarna, små, stora eller fullt normala?
Någon som har sådana? Vad tycker ni? Var det svårt att lära sig gå rätt i dem? Hur är storlekarna, små, stora eller fullt normala?
Jag ÄLSKAR dom!
Jag köpte mina i april och i början använde jag dom lite försiktigt. Jag brukar gå långa promenader och då, i början, hade jag dom på mina promenader men gick lite kortare rundor. Jag tyckte inte att det var svårt att lära sig gå i dom, man lär sig automatiskt. Räkna med att få träningsvärk i början. Numera är jag beroende av mina skor och använder inte längre några andra, så därför har jag även köpt sandaler till sommaren.
Även min man använder MBT och han är precis lika nöjd och använder också numera uteslutande sina MBT.
De flesta modellerna är normala i storlekarna, men unisex (jag har sport svart) är större. I år har det kommit en ny modell med tunnare sula, de ska tydligen ha samma effekt som den gamla modellen så jag är sugen på att införskaffa den nya modellen som heter Tunisha.
Kan även tillägga att jag har tidigare haft stora problem med ryggen pga av att mina tre nedersta rörliga ryggkotor drogs isär vid en olycka, jag har även haft år av ischiasperioder och jag är kobent och har därför emellanåt haft problem med hälsporre (eller plantarfasciit). Tidigare har jag alltid använt skoinlägg men det behöver jag inte mer och ändå är alla dessa tre bekymmer borta! Så ja, jag är NÖJD!
Hemsidan är www.swissmasai.se om du inte redan hade koll på det!
Måste även tillägga att jag har inte någon stor inkomst, utan har varit student fram tills nyligen. Jag tycker alltså att det är värt varenda öre att lägga pengarna på skorna (även om jag inte egentligen kan förstå var de måste vara SÅ dyra...).
Visserligen är jag en person som inte tycker det är särskilt att gå på gym, utan går gärna långa promenader så jag resonerar som så att alla pengar jag har sparat på att inte köpa träningskort lägger jag nu på dessa skor. Fötterna bär ju hela kroppens tyngd hela livet och då bör man tänka på vilka skor man använder!
Har jag övertygat dig?
Låter ju bra! Jo, hemsidan har jag lusläst idag, men alltid kul att höra lite upplevelser av dem.
Hur pass hållbara är dem? Sambon hade hört att de slits snabbt, hoppas det inte är sant.
Jag skulle främst vilja ha dem till att få bättre kroppshållning och lite extra träning! Brukar promenera en del, men annan träning är jag kass på, så då är det ju bra om man kan få ut mer av promenaderna!
Drage skrev 2009-02-19 18:42:03 följande:
Slitstarka är dom definitivt. Undrar var din sambo har hört det, för varken mina eller min mans eller andra jag känner som har sådana har upplevt det. Han kanske vill få dig att inte köpa såna? hehe
Jag brukar vara expert på att slita upp ett par skor på insidan av hälen och dom är fortfarande jättefina och glöm då inte att jag har i princip BARA använt dessa skorna sedan april. Eftersom jag är kobent brukar jag även slita undersidan av sulan snett, men inte heller det har jag gjort med dessa...
Bättre kroppshållning får man automatiskt. Det är omöjligt att inte gå rak i ryggen i dessa skorna. Förr gick jag alltid med tårna pekandes utåt, men det kan man inte i dessa skorna. Detta har även gjort att jag gå rakare de få gånger jag går i andra skor.
Du får berätta om du köper skorna och det hade varit kul att isåfall höra om ett tag vad du tycker!
Nejdå, han är själv intresserad av ett par! Han läste det någonstans, vet inte var. Jag läste även på ett MBT-forum att sulan hade gått sönder efter någon månad på två par. Men det är väl förhoppningsvis måndagsex. =/
Får jag fråga varför man inte kan gå med tårna utåt? I så fall är skorna inget för sambon så hans ena fot pekar utåt, går inte att "vrida" in den.
Ska prova ett par imorgon om de finns i min storlek!!
vad kostar såna skor?
Maomao skrev 2009-02-20 14:00:33 följande:
skorpionen80 skrev 2009-02-20 09:31:51 följande:
Jag var och provade ett par igår och jag vill definitivt ha ett par!! Tyvärr hade de bara ett par + sandaler i den butiken jag var i, och de de hade hemma var rätt fula =(