Klåda på magen, vad är det?
Någon mer som har klåda på magen?
Det kliar så in i den, någon mer som upplever det, elelr som har bra tips på att få ner klådan??
Tacksam för svar/ Emmeluttan
Någon mer som har klåda på magen?
Det kliar så in i den, någon mer som upplever det, elelr som har bra tips på att få ner klådan??
Tacksam för svar/ Emmeluttan
Klåda på magen/kroppen är vanligt under grav. Oftast ingen fara,,,men det kan bero pga levern,men då ska man ha extrem klåda.
Kan tyvärr vara början till bristningar....
Behöver ju inte vara så, men så började mina...
Köp Weleda`s produkter, olja att smörja in sig med, super skön!
Tack!
Bristningar eller Lever problem jag är nöjd med svaren =)!
Nu ska det smörjas!
Ja det kan jag tänka mig att det är, det är iallafall inget jag tänker på eller oroar mig för, men alltid bra att ha i bakhuvet =)
Det är ingen fara :) Jag är så glad att det finns människor här som kan och VILL svara !
Fick rådet av min BM nu när min mage kliar så mycket att köpa Hydrokortison 1% på apoteket och smörja in. Det hjälper faktiskt. Jag har även tagit leverprover men de visade ingen påverkan så jag gissar att det är hormoner som spökar.
Åh, hydrokortison det var ju en bra idé, inte smörja för länge med men prova kan man ju alltid göra!
Tack!
har hört att det kan klia när magen växer!! kan detta stämma??
Jag tycker att det kliar på hela kroppen. Tänkte att det kanske var hormoner som gör huden känsligare...
April mamma: vad kan det vara för fel på levern? Kanske ska kolla det?
Här är en till med en kliande mage:)
Har själv bara tagit det förgivet och knappt tänkt på det förren jag såg tråden! Ska skärpa till mig med smörjningen utav den lilla magen och se om det hjälper. Tack för "uppvaknandet" :)
min mage kliar med o har gjort under mestadelen av graviditeten..jag har inga bristningar alls ( v36 på lördag)så tror mer på hormoner etc
Problem med levern heter Hepatos, men då brukar det klia i handflatorna å under fötterna. Min syster fick hepatos, men allt gick bra =) hon har en söt liten tjej nu. Hepatos e att levervärden å gallsyrovärden stiger, vilket kan vara farligt för bebben.
Att det kliar på hela kroppen å på magen e jättevanligt (det gör det för mig), å min andra syster sa att först kliade det på magen, å så växte den jätte mycket =) Sen tror jag själv att kliandet oxå kan vara vitaminbrist å omega 3 brist, för E-vitamin (om jag minns rätt) e viktigt för huden. Å bebben tar ju all näring den behöver, å resten får mamman. Så om man inte får i sig rillräckligt med vitaminer å omega 3, så kan det kanske göra så att huden torkar å börjar klia. Så är det nu för mig ialla fall =(
jag äter omega 3 dagligen och även kvinna-må bra vitaminer.
så för mig är det nog inte vitamin brist,
men kanske är olika från fall till fall :)
Kan man äta vilka omega 3 tabletter som helst eller finns det speciella för gravida?
Min mage började klia som en tok för ungefär 1½ månad sedan...har varit fruktansvärt emmellanåt, har smörjt med babyolja som en tok!
fick ta blodprov förra vecka för att kolal så inte levervärdena(elelr vad det nu var) är påverkade, men...tror inte att det är det, eftersom bm sa att det ofta kliar i händer och fötter då oxå!
Men, iafall...gick till apoteket och bad om någon salva som skulel lindra kliet...hon på apoteket tipsade mig om en salva, eller är ett skum..som heter besur repair(tror jag det var)...kom hem och har smörjt 1 vecka nu flera gånger om dagen, var jättebesviken i början, då jag itne tyckte det hjälpte alls...men, idag har det inte kliat något alls!!!!!! vet inte om det är för jag smörjt som en tok med den där salvan, eller..om klådan helt enkelt gett med sig!
har gått lite upp och ner healtiden...men, det har aldrig varit helt bra sedan den började! hoppas den försvunnit för gått:) Inga bristnignar har jag fått heller!!!
Kan ju tillägga att man blir riktigt len och mjuk av det där skumemt iafall:)
men, det var ganska dyrt tyckte jag...199kr kostade flaskan, men...den räcker nog ett tag tror jag så:)
ett tips iafall:)