Propplösare?
Hej,
jag ska flytta nu i helgen och varken hinner eller har lust att rensa alla avlopp (det rinner sakta överallt). Så jag köpte propplösare men fattar inte riktigt hur man använder den. Nån som har lust att hjälpa mig?
Hej,
jag ska flytta nu i helgen och varken hinner eller har lust att rensa alla avlopp (det rinner sakta överallt). Så jag köpte propplösare men fattar inte riktigt hur man använder den. Nån som har lust att hjälpa mig?
Det är bara att hälla ner medlet i avloppet, kolla att det inte är plaströr bara, om du köpt något starkt medel, täck med något, så det inte stänker och låt det stå. Det brukar stå på hur länge. Häll sedan massor med varmvatten och skjölj ner det hela ..klart!
Från badkaret vet jag att det är plaströr, ska man hälla det i golvbrunnen då?
Det finns särskilda medel för plaströr.
Och skulle det ta helt stopp, så var beredd på att fastighetsskötaren/rörmokaren vägrar att rensa dem på riktigt.
Min erfarenhet är väl att propplösare inte fungerar när det väl har börjat rinna dåligt. Jag vägrar nämligen att rensa avlopp utan kör med den, men det slutar alltid med att maken får rensa i alla fall eftersom mitt sätt inte funkade.
Varför vägrar fastighetsskötaren hjälpa till? Det funkade i handfatet men i köket går det fortfarande trögt. Funderar på att göra om det där.
SL7 skrev 2009-02-20 11:50:23 följande:
Jo det fattar jag väl. Men jag tror inte han hade blivit speciellt glad om jag börjat skruva isär rören i köket heller. Det har ju spolats ur, det är ju inte så att vattnet kommer tillbaks upp.
är svårt i köket för där läggs det som fettbeläggnignar av matfett osv...tror inte propplösare biter så bra på det. Vi fick använda sugpropp och sen skruva isär o skölja rent allt.
Men shit va jobbigt. Hade gjort det om jag skulle bo kvar här men nu känns det som ett för stort projekt. Tror jag kommer "glömma" det när jag flyttar. Ja, jag är dålig.
SL7 skrev 2009-02-20 11:56:01 följande:
Varför säljs dom då? Det kan inte vara starkare kemikalier än det jag ansvände till att göra rent ugnen igår. Det kunde man ju knappt andas av. Menar bara att det är ganska mycket olika saker som spolas ner i avloppen.