• Bullfan

Få bort svart hår

Jag har färgat mitt hår svart i ca 5-6 år nu. Planen är att få tillbaka min naturliga hårfärg.
    Tänkte först bleka bort det svarta och sen färga med en färg lik min naturliga och sen spara ut håret och gradvis klippa bort det färgade....men icke, varken blekning eller avfärgning biter på mig. Det händer verkligen INGENTING, det svarta sitter som berget!
    Så enda alternativet är ju att helt enkelt spara ut, men vad sjutton ska jag göra med utväxten? En vacker dag är ju utväxten en sisådär 8-10 cm med blont hår och sen resten svart!
    Vad göra?!

• Svar på tråden Få bort svart hår
  • MCE

Det är precis som du säger, svart sitter som berget..
    Jag avfärgade mitt svarta hos frisör (hade ca 4 cm utväxt)
    Efter avfärgning är det svarta kvar och jag har en pissgul utväxt
    Sedan färgade vi hela håret i "min" hårfärg", mellanbrun typ.
    Då såg det ok ut.

Men efter ett några veckor när håret växte, bleknade "4 cm uväxten", det svarta var kvar i topparna och min naturliga hårfärg var mörkare än "4 cm utväxten" ..
    Jag hade alltså en ljus "rand" i håret, inte så snyggt

Jag valde att klippa bort så mycket som möjligt och även klippa upp jättemycket.
    Då försvann mycket av det svarta och den naturliga färgen framhävdes mer.

Nu förstod jag det som att du var blond och då är det inte lika enkelt och "smälta in" din naturliga hårfärg med det svarta, om du väljer att spara ut kanske du kan tona håret i en t ex mellanbrun färg, så att det inte blir världens kontrast
    Det är lättare att få bort en toning sen..
    Men bästa tipset jag kan ge.. är att klippa lite mer än vad du egentligen vill o uppklippt..

(jävlar vad långt det blev, svårt att förklara men hoppas att du förstod på ett ungefär )
    Ha det gott

• Bullfan

Att tona utväxten tänkte jag inte på, det kan ju vara en bra idé!
    Och sen får jag väl bita ihop och kanske klippa av lite mer än jag vill också då

Tack för svaret!

Svar på tråden Få bort svart hår