• Anonym

Smärta som fan i ena sidan av mage/rygg!

Jag har sån grym smärta på vänster sida av nedre magen och ryggen på samma sida. Ryggsmärtan går lite längre upp en magsmärtan. Jag kan knappt sitta. Svider när jag kissar så jag misstänker urinvägsinfektion. Känns som att jag inte pallar med den här smärtan iaf.

• Svar på tråden Smärta som fan i ena sidan av mage/rygg!
  • Anonym (ajaj)

Åk in! Det låter som njurbäckeninflammation. Vilket jag haft 2 ggr o det är INTE skoj kan jag säga. Hög feber o massa ont hade jag. Blev inlagd 3 dygn på sjukan första ggn, intravenöst penicillin 3 ggr/dag..
    Jag hade inte ens känt av att jag haft UVI först.

Ring sjukvårdsupplysning. Lycka till.

• mianf

Låter som urinvägsinfektion som vandrat upp i njurarna du behöver antibiotika

• Anonym

Jag får ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dom. Jag tror inte jag har feber

• Anonym (ajaj)

Nej hade inte jag heller från början.. Hade som sagt inte ens känt av UVIn. Det började med att jag inte kunde sova för jag hade som molande värk, kunde inte ligga ner, kändes som en stor sten som låg o tröck. Kunde inte sitta, då det träck neråt o gjorde ont, knde inte göra nånting.
    Ringde min mamma som fick komma o hämta mig mitt i natten o sen gick det fort. Febern kom o smärtan blev värre o värre. Fick remiss till akuten o fick åka in direkt.

När jag kom hem o vart hemma ett par dar så ringde läkarn o berättade att jag även haft blodförgiftning..

• Anonym

Men fy!

Jag ringde sjukvbårdsupplysningen men dom tyckte jag kunde kontakta vårdcentralen imorgon då jag inte hade feber.

Vet inte hur jag ska göra. Har fortfarande ont. Tog en ipren för över en timme sen och den hjälper pyttelite för nu kan jag sitta någorlunda men smärtan känns fortfarande och mest i ryggen.

• Anonym (ajaj)

Ja det sa de åt mig oxå. Åkte till VC o de skickade hem mig med MUSKELvärk eller nå..
    Åkte tillbax senare samma dag o kunde då inte gå! MEn om du står ut inatt så vänta tills imorrn men se till att få tid direkt imorron! Önskar inte ens min värsta fiende det jag hade..

Svar på tråden Smärta som fan i ena sidan av mage/rygg!