• Anonym (sårad)

min bästa vän har gjort slut

Min bästa vän gjorde slut med mig idag. Jag förstår ingenting. hon säger att hon kännt sig tvungen att göra massa saker för mig och mina barn, jag har aldrig frågat henne om någonting, inte barnvakt, eller krävt att hon skall göra något särskilt.
    Det känns som mitt hjärta är helt paj. och jag skriker inombords. Det värsta är att hon säger att hon känt såhär länge, länge. Men hon säger inget till mig hon skriver ett medelande på facebook, och jag blev helt chockad, hon var med på min yngsta dotters förlossning och är även hennes gudmor.
    min äldsta dotter älskar henne och jag vet inte vad jag skall säga för att hon inte skall bli sårad som jag.

jag mår så dåligt snälla skriv något till mig.
    har jag gjort fel?

• Svar på tråden min bästa vän har gjort slut
  • Nyfniken83

Din kompis har inga andra bekymmer som gör att hon kanske fattar dåliga beslut just nu???
    Jag skulle skrivit tillbax och sagt att jag respekterar hennes beslut men också berättat hur ont det gör och hur mycket hon betyder för dig... Och kanske att du alltid kommer finnas för henne om hon behöver dig... Rätt som det är så står hon där och har ångrat sig...

• tjorvig

Du måste prata med henne.
    Det är så man löser missförstånd och reder ut saker.

• Nyfniken83

Det tycker jag i och för sig med... De bästa vore ju att kontakta henne IRL men vill hon inte bli kontaktad så e ju facebook ett alternativ....

• Anonym (sårad)

hon är gravid i tredje mån. jag sa att jag förstår att hon har det jobbigt nu, hon skrev följande: detta har inte med min graviditet att göra det har jag känt långt innan. mm mm
    Just nu känns det bara som om jag hoppas att hon ångrar sig, men samtidigt har ingen människa nånsin fått mig att känna såhär förut, vet inte om jag vill tala med henne mer. hon skrev så mycket mer.
    tänk att hon har kännt såhär så länge men ändå följt med på min förlossning och blivit gudmor till mitt barn.

för bara två veckor sen sa hon att vi är hennes familj.

• synanceia

Men har du frågat henne VARFÖR hon känt såhär? Det är alltid ledsamt när man förlorar en vän, men man måste faktiskt i en vänskap anstränga sig och inte ta varandra för givet.

• Polly S

är det ngt annat som hänt, som hon mår dåligt över?
    annars får du be henne förklara vad du gjort, eftersom du inte förstår.

• Anonym (sårad)
    Svar på #2
    tjorvig skrev 2009-02-19 23:33:49 följande:
    Du måste prata med henne.Det är så man löser missförstånd och reder ut saker.
    Jag har försökt ringa henne, men hon svarar inte och skriver på fb. att hon inte vill tala med mig, jag har försökt tala med henne via meddelande på fc. men jag når inte fram. känner mig maktlös och allt känns så hemskt
  • Mammut och Papput

Hon menar inte att hon känner krav då? Socialt/psykiskt alltså, inte att måsta att göra saker för dig och barnen?

Tycker att ni behöver prata om det. Det känns nog svårt för henne att säga detta och därför valde hon facebook. Jag skulle tycka att det vore jobbigt att konfrontera någon kompis med så tunga nyheter.

• Anonym (sårad)

synanceia skrev 2009-02-19 23:36:25 följande:

Men har du frågat henne VARFÖR hon känt såhär? Det är alltid ledsamt när man förlorar en vän, men man måste faktiskt i en vänskap anstränga sig och inte ta varandra för givet.
    ja hon säger att hon tycker det är så mycket dramatik, jag förstår ändå inte vad hon menar, det ändå som jag pratat med henne om som vart negativt det sista är att min mormor blivit jättesjuk. om det kan vara det som är dramatiken.... jag får inga vettiga svar av henne. jag vill ruska om henne för hon känns inte som sig själv.
    för två veckor sen hade vi ett långt samtal om förtroende mm. hon sa att jag alltid kan lita på henne....varför säger man en sån sak samtidigt som känner att man vill bryta?
  • Anonym (sårad)

Mammut och Papput skrev 2009-02-19 23:38:14 följande:

Hon menar inte att hon känner krav då? Socialt/psykiskt alltså, inte att måsta att göra saker för dig och barnen?Tycker att ni behöver prata om det. Det känns nog svårt för henne att säga detta och därför valde hon facebook. Jag skulle tycka att det vore jobbigt att konfrontera någon kompis med så tunga nyheter.
    Ja det är nog jättejobbigt, men jag trodde vi kände varann bra och om man är riktiga vänner måste man väl kunna kritisera eller säga om något är jobbigt. Jag är inte av den arga sorten och skulle snarare blivit glad om hon hade pratat med mig så jag hade fått en chans att ändra på det som är jobbigt
Svar på tråden min bästa vän har gjort slut