• Ailie

Strumpor utan halkskydd

När slutade ni köpa strumpor utan halkskydd till era små?
    Har en son på 23 månader som går ner för trappen själv upp och ner, och jag har massa strumpor utan halkskydd som jag inte törs sätta på honom (halkskydd känns tryggt) så det var därför jag kom på tanken att fråga alla er när ni slutade med sådant och körde på vanliga strumpor?

Tror ni dom halkar runt så enkelt med bara vanliga?
    Kanske är jag extra nojjig bara :)
    Sonen sliter ju ut skydden rätt så fort under fötterna också så ..

• Svar på tråden Strumpor utan halkskydd
  • Du jag och vi

Jag har aldrig kollat skillnaden... Blev de med skydd så blev de=)
    Annars köpte jag bara

• Blåklockan79

Inte för att det svarar på din fråga riktigt, men jag tror att du kan köpa en "penna" på panduro som man kan måla dit eget halkskydd med, på vilka strumpor som helst. Har hört talas om det iaf...

• Du jag och vi
    Blåklockan79 skrev 2009-02-20 08:47:48 följande:
    Inte för att det svarar på din fråga riktigt, men jag tror att du kan köpa en "penna" på panduro som man kan måla dit eget halkskydd med, på vilka strumpor som helst. Har hört talas om det iaf...
    Coolt...De ska jag kolla efter=)
  • Ailie

jaha, ska kolla på deras hemsida får man se.. :)

• Madge

Vi använder både och till dottern på 18 månader. Utan halkskydd i skor, sen byter vi till halksockar eller sätter på ett par mockasiner ovanpå sockarna utan halkskydd.
    Man ska ju inte ha sockar med halkpluttar i skor...

• Ailie

Aldrig tänkt på, det har nog sonen alltid haft. Orka byta? :)
    Men mockasinerna förstår jag att det inte går, hehe

• Nynne

Vi använder halkskydd inne men vet jag att de t.ex. ska vara ute på dagis så får hon ha strumpor utan halkskydd för pluttarna under leder kyla in i foten. Inne får hon då istället ha moccasiner. Hon är två år om någon vecka.

• Duckan74

Oj, ja det var väl nån gång innan hon blev ett år tror jag. Har inte reflekterat över det riktigt och kan inte säga att jag har saknat det heller trots att hon började gå, springra, klättra osv.

• Marie1978

Har slutat nu och sonen är drygt 1 år. Känns bättre att de lär sig gå utan. Vi använder bobux-skor inne om vi tycker det behövs, annars barfota

Svar på tråden Strumpor utan halkskydd