• RiaRa

Leverbiff så gott. Inköp, var?

Jag är nog en av de få som gillar skolans leverbiffar. Nu är det ju ett bra tag sedan jag åt dem sist och skulle vilja få tag i dem i butik. Men, de finns ingenstans.

Vet du var jag kan få tag i leverbiffar?
    Det är mycket lättare att tappa bort en sak, än att hitta den/ Nalle Puh
  • Svar på tråden Leverbiff så gott. Inköp, var?
  • Pappa G

Den var verkligen ingen storsäljare när jag arbetade i frysdiskarna för drygt 10 år sedan, så den får du nog leta efter.

Petterssons Chark i Boden verkar tillverka en variant:
    www.petterssonschark.se/index.php&task=view&id=76&Itemid=4

Alternativt så får du väl göra egen?

• RiaRa

Tackar för tipset. 

Jag har letat i frysdiskar, på nätet samt hört mig för på barnens förskola. Men ingen har vetat.
    Jag vill helst inte göra själv, men kan självklart försöka. Petterssons chark har tyvärr smakförstärkaren E621 i sin.  Men det kanske är brukligt numer. Försöker undvika smaktillsatser i största möjliga mån.
  • Nina1982

Lithells gör en som finns i frysdiskarna, den tycker jag är god =) Gillar inte annars vanlig leverbiff som man gör själv på riktig lever =) Gillar inte den vanliga leversmaken men denna är god =)

• ElinOlsson

Jag köper leverfärs, om det är det du menar. Finns i frysdisken på Konsum. Den är märkt med Konsum Värmland, så den kanske bara finns här, jag vet inte. Inga konstiga tillsatser vad jag kunde se.

• RiaRa

Åh sjutton, det finns alltså. Jag får leta mera. Som jag sökt. 

Tack!
  • mamlan

Köpte senast förra veckan på coop, i frysdisken. En vit "korv", smeten fryses i en rulle/korv, ungefär som en fläskkorv ser ut..

• RiaRa

Nu blir det till att leta igen. Snålvattnet rinner nästan till. 

Barnen hade fått leverbiff på förskolan idag.  *avundsjuk.
Svar på tråden Leverbiff så gott. Inköp, var?