• Cerrgweni

Vad har du för tillbehör till dina räkor?

Ikväll kommer min pappa och hälsar på och han åker via Gbg och köper med sig räkor och andra skaldjur som vi ska kalasa på.. Så jag ska stå för tillbehören..

När vi äter räkor jag och min sambo så har vi oftast bara ciabatta, aioli och citron.. Men det känns lite tråkigt att bara bjuda på det...

Vad har du för tillbehör!?

• Svar på tråden Vad har du för tillbehör till dina räkor?
  • minasöner

vi brukar ha ost och kex, men det är ju inget man äter sig mätt på direkt.

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • annzah

Räkor är godast naturella tycker jag. Pain riche till, mer behöver jag inte. Ibland har vi rökt makrill till bara för att den är så god i fiskaffären där vi köper räkor.

• Repris

Kokt skivat ägg och majonnäs så man kan göra en god äggmacka!

Avokado

Rostat bröd

Vitt vin

• Cerrgweni

Åh...bra tips! Rödlök och ägg har hamnat på inköpslistan!

Puffar för lite mera tips..

• Havsluft

Vi har nästan alltid en jättegod sås på gräddfil, majonnäs, vitlök och röd stenbitsrom. Och baguette, citronklyftor och dillkvistar. Om vi har gäster brukar jag även ha ytterligare någon sås, tex. en med hackade förska örter och lime eller citron. Plus vitt vin eller gott öl.

• Floff

Kanske en liten enkel paj, som inte tar bort uppmärksamheten från räkorna men ändå finns för den som inte blir mätt på bara räkorna? Tänker på när man har kräftskiva - då brukar vi alltid ha en paj också

• Lady Marmalade

pump, sessiflora och en stock?

ahaaaaa  ni tänkte så

nja vi äter inte våra husdjur här *asg*

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • korven72

som ovan fast ibland kokar vi lite ris också =)

• Petra 1972

Västerbottenpaj! Och en god sallad, glöm inte avocadon! Mums vad avundsjuk jag blir

• milla   1982

finns en pulversås som heter sweet chili som man blandar med creme fraishe, super god till räkor och avocado :)

vi brukar ha lite annat plcok till oxå, BBQ kycklingvingar, små kryddiga köttbullar (kommer inte ihåg va de heter, men köps färdiga) olika korvar typ salami, körsbärstomater, fetaost mm

• PerG

Ah.. räkor är perfekt fredagsmat när man bara vill snabbt sätta sig i soffan och käka framför TV:n.. ;)

Vi brukar ha något vitt bröd (baguette eller liknande), ägg, sallad, gurka, tomat, ost, aioli... Brukar innebära att det mesta ramlar av, men det gör inget.. ;)

Svar på tråden Vad har du för tillbehör till dina räkor?