• Anna Paulita

Hur fan lär man sig att gå i högklackat?

Jag vill så gärna ha ett par skor med lite höga klackar. Inga fantasiklackar utan typ 7 cm. Men det är så svårt att hitta med tillräckligt bred klack. Är klacken bred är ofta klacken hög, är klacken smal är klacken ofta lägre.

Och hur fan gör man för att lära sig? Köpte ett par sååå snygga stövlar med 7 cm hög klack men vågade inte behålla dem då jag var osäker om jag skull ekunna gå i dem. Men det är ju såååå snyggt.

Tips någon?

• Svar på tråden Hur fan lär man sig att gå i högklackat?
  • köttbullelydnad

Börja med låga, breda klackar och jobba dig uppåt

• Alvi

Hehe, jag köpte ett par skor i somras, med 10 cm klack - det finns lektioner på youtube...!
    Kika där...!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Mammatillfem

Jag vet inte..provar,träning..gå in ?

jag har de senaste åren nästan alltid högklackade både pumps,skor och stövlar.
    Älskar det,så snyggt,kvinnligt.

• Anna Paulita
    köttbullelydnad skrev 2009-02-20 13:02:41 följande:
    Börja med låga, breda klackar och jobba dig uppåt
    jo, men hur djävla snyggt och sexigt är det....jag tänker på mormor skor när du skriver låga breda klackar...:/
  • Anna Paulita
    Alvi skrev 2009-02-20 13:03:20 följande:
    Hehe, jag köpte ett par skor i somras, med 10 cm klack - det finns lektioner på youtube...! Kika där...!
    går du i dem? heder åt dig kvinna!

ska kolla youtube, tack för tipset!
  • prinsesstårtan

öva öva öva :) finns inget värre än kvinor i klackar som "knäar" fram :)

Men kan man gå i det är det super snyggt.....jag älskar klckar men är nästan 190 cm och har storlek 42 så det är inte offta jag får chansen...

• Anna Paulita
    prinsesstårtan skrev 2009-02-20 13:05:48 följande:
    öva öva öva :) finns inget värre än kvinor i klackar som "knäar" fram :)Men kan man gå i det är det super snyggt.....jag älskar klckar men är nästan 190 cm och har storlek 42 så det är inte offta jag får chansen...
    Men det är ju det, jag vill inte se ut som Bambi på hal is.

Får väl börja med att gå fram och tillbaka till närmaste Konsum...
  • Pysselgalningen

ett fel många gör är att ta för stora steg. Ta mindre steg, med bestämd fot och gå alltid som du gör utan skor, dvs med hälen först, inte sätta ner hela foten direkt som många gör fel.

Nu i vår är 60-70-80 talet tillbaka, passa på att köpa ett par då för klacken kommer nog vara drygt 5cm på "vardagsskorna" fast i lite pumpsmodell. Dom är lätta att gå i, det va sånna jag lärde mig att gå i som barn på 80talet

• Pysselgalningen
    Anna Paulita skrev 2009-02-20 13:05:09 följande:
    jo, men hur djävla snyggt och sexigt är det....jag tänker på mormor skor när du skriver låga breda klackar...:/
    Wohoooo ja förfan! skulle sannerligen vilja ha ett par gamla mormorskängor i mocka eller nått sånt, skitsnyggt till både jeans och kjolar i alla längder
  • köttbullelydnad
    Anna Paulita skrev 2009-02-20 13:05:09 följande:
    Det är därför man övar hemma i vardagsrummet
Svar på tråden Hur fan lär man sig att gå i högklackat?