Hur kan man känna sig så eländig med halsont? Tips emottages taxamt.
Grönt te med honung.
Strepsils.
Är mina favoriter.
Något annat?
Aj!
Grönt te med honung.
Strepsils.
Är mina favoriter.
Något annat?
Aj!
Varm chocklad!! som du redan skrivit strepsils de hjälper faktiskt.. varm mjölk med honung (då kräver det att man är förkyld så man inte har någon smakfunktion kvar..)
Glass!
Varm mjölk med eucalyptustabletter i. (Såna man kan köpa i påse i vanlig mataffär).
Gurgla med varmt vatten med lite salt i.
Sög just i mig två glas milkshake.
Mucoangin - halstablett som finns på apoteket, inte så god och man blir lite sträv i munnen men den bedövar så ljuvligt!!
De där små runda,bruna eucalyptushalstabletterna är toppen att lösa upp i varm mjölk - lindrar gott!
Osså paradnumret En stadig whiskey
Lillstrumpa79 skrev 2009-02-20 21:54:28 följande:
Finns nån ny halstablett på Apoteket som heter Zyx. Har inte provat den själv, men den ska tydligen vara bra.
Har du Panodil/Alvedon och Ipren hemma kan du ta det också.
Kattmamma 1
Jäpp!!
& funkar det inte så kan man botanisera vidare i medicin..jag menar barskåpet
Lillstrumpa79 skrev 2009-02-20 21:58:58 följande:
Har tagit en Ipren. Men ingen whiskey, urk! :-/
mitt råd är Bafucin finns att köpa på apoteket
dom innehåller dels lokalbedövningsmedel men oxå lite antibiotika
Läkaren rekommenderade att jag skulle blanda lika delar salt och bikarbonat i vatten. gurgla och skölja ordentligt..
Har alltid bara använt saltvatten tidigare.. Men bikarbonat ska visst vara slemlösande.
Annars så är det oftast kamomillte och honung, glass och massa massa vätska(dricka/juice/vatten osv) som funkar här hemma..
Allt varmt är skönt för halsen och verkar lösa upp, iallafall känns det så. Slemlösande är också bra.
Hade ingen aning om att det var antibiotika i Bafucin?