Bästa tiden att åka till Egypten för sol och bad (och snorkling) ?????
Som rubriken lyder....
Som rubriken lyder....
Varmast är det på hösten för då kommer vindarna från Afrika och drar upp varm luft. Så här års kommer vinden från Europa och det kan vara kyligt om man har otur.
Vi var i Egypten i februari förra året och då var det max 20 grader i vattnet, helt klart för kallt för att ligga i någon längre stund och snorkla. Min man badade inte på hela veckan och jag badade en gång. Vi var i Hurghada. Dessutom blåste det nästan sandstorm vissa dagar och var molnigt. Vi hade några dagar då det var skönt att ligga på stranden men vi hade förväntat oss att det skulle vara varmare...
Lyckoprinsessan:
När på hösten?
Jag rekommenderar slutet på april och oktober-november om ni vill ha varmt.
Jag var där i november och vi hade härligt varmt väder, från 25 grader första dagen till 30 grader sista! Härligt snorkelvatten har de oxå!
Då satsar jag på oktober-november då =)
Vi var där första veckan i mars förra året hade 25-30grader, sol o hur bra som helst. Var i Makadi, ligger utanför Hurghada! Beror ju hur varmt ni vill ha det om ni ska åka m barn!
Salsa skrev 2009-02-20 17:40:57 följande:
Kan verkligen rekommendera Egypten i början på november. Vi var där med våran då 8 månaders lilla tjej. Perfekt väder, perfekt vattentemperatur. Allt var perfekt. Kan verkligen rekommendera det. Braykabay resort i Marsa Alam. Kolla upp det!