Det tjuter i örat - vad är det?
För ett par timmar sedan slog det lock för ena örat. Nu har det släppt men istället hör jag en hög ton.
Nu blir jag orolig att jag skulle drabbats av tinnitus. Eller kan det vara en tillfällig åkomma? Någon som vet?
För ett par timmar sedan slog det lock för ena örat. Nu har det släppt men istället hör jag en hög ton.
Nu blir jag orolig att jag skulle drabbats av tinnitus. Eller kan det vara en tillfällig åkomma? Någon som vet?
omöjligt att säga, kanske början på öroninflammation
Exakt så där fick jag i Måndags! Helkonstigt. Stod o hade klädvisning när det bara knäppte till o jag fick rejält lock för örat. Fungerade inte att tryckutjämna lr nåt. När det väl släppte tjöt en hög ton i samma öra (som när man varit ute på krogen/konsert) men sen försvann det. Fantiserade oxå om Tinnitus först...o sen öroninflammation. Men nu känner jag inget av det Kanske behövde rensas lite bara ha ha ha
Pysselsyster skrev 2009-02-20 16:38:10 följande:
Ah, hoppas att mitt också försvinner snart. Så irriterande.
Tinnitus kommer väl inte bara sådär, eller? Då måste man väl ha utsatts för något?
Tinnitus kan man visst få "bara så där". Jag har inte varit utsatt för buller eller ngt utan fick tinnitus för några år sen. Det började med att bär jag tittade på teve upptäckte ett missljud från den. Men det där missljudet försvann ju inte när jag stängde av. Det tog ett tag innan jag kopplade att det lät inne i mitt huvud.
Fast jag säger inte att du måste ha drabbats av det.
Jag har sådär ibland, det kan hålla i sig i veckor. Skitjobbigt att ha tv:ns testljud i örat dygnet runt...
Kan bero på att man har vätska bakom trumhinnorna. Är det helt outhärdligt? Prova att köpa bivaxljus i hälsokosten. Man bränner det ovanför örat (det finns instruktioner med ljuset) så knastrar det till i örat och så blir det ofta bättre.
Men man kan ju få sånt ibland, försök att inte tänka på det så går det nog över
Tack, ni är snälla som kommer med råd
Om det inte försvinner blir jag galen tror jag
Öroninflamation eller vaxpropp kanske? Är det kvar på måndag kanske du ska låta nån titta på det.
Jag har nedsatt hörsel på detta örat efter att en idiot till lärare bad mig tända på knallgas under en kemilektion (utan hörselskydd) under gymnasietiden. Men det är 17 år sedan.
Inte kan väl tinnitus komma nu efter en sådan händelse?
Pysselsyster så händer ofta för mig och det kan även vara om du äter för mycket mediciner som jag gör.