• dajmstruten

någon mer vars barn fått den här dryga influensa?

Min 2.5 åring har haft feber i 8 dagar nu 37.7 ena dagen för att ha 39.7 nästa. Han är snorig och väldigt hostig oxå. känns lite hopplöst att det aldrig ger med sig. Det verkar som att många barn på hans dagis har haft samma men samtidigt känns det inte riktigt okey att han har feber så länge. nån som känner igen detta?

• Svar på tråden någon mer vars barn fått den här dryga influensa?
  • SIN74

Samma här. Min kille är lika gammal och det varade i en och en halv vecka. Lagom när han kände sig bättre åkte jag och storasyster dit också.
    I detta fall är det ok med långdragen feber, iallafall vill de bara att man avvaktar på vc.
    Nu borde det absolut vända hos er!

• dajmstruten

ja jag hoppas det, tycker ju synd om lilleman. ja vänder det inte snart får man väl kontakta vc. skönt att man inte är ensam om det iaf man blir ju lite orolig

• simpa

sådär hade min flicka förra hösten, och vi var till vc två gånger men det var virus och alltså bara att vänta ut . Be en läkare kolla honom, så slipper du oroa dig!

• Lucky

Japp, min dotter har oxå haft influensan! Var hos läkare och hon sa att det var att räkna med feber i 7-10 dar. Och det stämde, efter 10 dar var hon feberfri!

• Veladis

Vi var sjuka nästan hela familjen förra veckan.
    Själv hade jag nog ingen feber, men hosta, ont i halsen och en otrolig trötthet i kroppen.
    Sonen 2½ hade feber i två dagar och var sedan gnällig resten av veckan, hostig och snorig.
    Dottern 5½ däremot hade feber måndag-lördag. Den gick upp och ner hela tiden. Även efter att hon var feberfri var hon väldigt trött. Igår var första dagen som hon inte sov middag sedan i lördags, och det slutade hon annars med för typ 2-3 år sedan.

• IrreVirre

Min dotter hade influensan i 3v. Jättehosta och feber o snorig som bara den. Vi fick åka till vc nästan varje dag för att kolla läget, få nya hostmediciner då inget hjälpte. I måndags fick vi ventolin(luftrörsvidgande) det ska hon ta 4ggr/dag o nu idag fredeag är hostan nästan borta. Så ge er inte det finns hjälp att få men det kan bli dyrt. Sen bara att ge febernedsättande hela tiden maxdos/dag.

• mewe

Åh, fy 17! Bergis detta vår son har på gång. Nu 3:e dagen med feber som går upp och ner och så en elak hosta och snor som rinner.

• Ciccilionaa

Vår son1 hade 40graders feber i 6 dgr och feber i 8 dagar, hosta, ögoninfektion, loj, trött, slö, åt dåligt mm.. över jul och nyår, sedan fick resten av familjen och släkt, utom såklart pappa!

Nu är vi inne på samma vända igen, fast nu även öronont och halsont...
    Vi är konstant sjuka hela tiden!
    Tröttsamt!
    C

• MammsaJenny

Samma här..
    Hosta, feber, snorig + att pga slem att han kräks lite titt som tätt här och var. Och att han nu matvägrar pga att han inte vill riskera att kräkas någemera..
    No input no output så att säga.

Även väldigt lös i magen...

• Meli

Vår son hade det, och det övergick i blodförgiftning, så det gäller att ha koll på det (står mer i min blogg om man vill läsa, men vill inte skriva ut allt här, det är ju inte vanligt så

Svar på tråden någon mer vars barn fått den här dryga influensa?