• Honey1982

Halvkombi när man har barn?

Går i bilköpartankar och funderar över om det är nödvändigt att ha en kombi eller om det räcker med att ha en halvkombi.
    Än så länge har vi en 3 - åring och har en vagn som följer med ibland.

Ni som kör halvkombi och har barn - fungerar det bra? Vad tycker ni är fördelarna/nackdelarna?

• Svar på tråden Halvkombi när man har barn?
  • Vhilma och Victor

Det funkar alldeles utmärkt! Vi har haft en Kia Pride (en mkt liiiiiiiiiiiten bil) och vi är två vuxna och två barn plus en (då) vagn! En gång fick vi till och med plats med två vagnar i denna liiiiilla bil! Ja och så två barnstolar och ibland en extra vuxen bak!

Tro det eller ej men små bilar är ganska rymliga inuti!

• Ärla Minou

Ja bara man tänker över hur stort behov man har av att frakta stora saker... Jag klarar mig jättebra med min Toyota som har vanlig bagagelucka och då har jag tre barn, (alla har bilstol varav två bakåtvända) och har haft två vagnar i men då var det en tvillingsulky och en vanlig sulky.

• Marlean

Försök stödja den svenska bilindustrin om du kan, vi tar all hjälp vi kan få.

• malin10

vi har alltid klarat oss med sedan, hade en saab som var halvkombi..

• Jennjen

Man klarar sig utmärkt med en halvkombi

• Dripknot

Hej TS!
    Jag är ensamstående med ett litet flickebarn och jag själv rattar en Saab 9-3 Combicoupé (flashigt namn va? Innebär halvkombi) Den är superbra och jag trivs bra med halvkombi. Hade ju självfallet i min enfald totalt snöat in på det faktum att man bara MÅÅÅÅSTE ha en KOMBI när man har barn. Eftersom man just, har barn! *asg* Men så är det ju inte... Beror ju på vilka behov du har. Men en halvkombi kan rymma bra mycket bara man packar och lastar den rätt.

:) Stöd SAAB om du har möjlighet till de!

• Honey1982

Tack för era svar . Vad skönt att höra att man klarar sig med en halvkombi.

Dripknot - en SAAB blir det inte, däremot eventuellt en Toyota Corolla eller liknande.

Svar på tråden Halvkombi när man har barn?