Bonzaiträd
Har fått ett stort Bonzai träd men vet inte ngt om dem.
Ska de tappa blad? och hur ska de vattnas? Det är verkligen ett fint träd så jag vill gärna ha tips.
Har fått ett stort Bonzai träd men vet inte ngt om dem.
Ska de tappa blad? och hur ska de vattnas? Det är verkligen ett fint träd så jag vill gärna ha tips.
jag la in en tråd ang samma sak för ett par dagar sen..
inget svar :/
min har tappat alla blad o ser typ död ut, men längst ut har det kommit nya knoppar... vet inte alls hur jag ska göra med den...
Det är en hel vetenskap med Bonzaiträd.
De verkligen tappar blad och det för att de blir stressade. Det skall ha mycket ljus och får inte bli torra och helst skall man plantera om dem så fort man har fått dem eftersom jorden de kommer i är så kompakt.
På vintern skall de övervintra i mörker och sen ut ut ut med dem på våren.
Jag fick ett bonzaiträd i somras och läste på ganska mycket om dessa känsliga små typer inne på bonzaiforumet. Det finns en massa matnyttigt där.
Sen är det lite olika beroende på vilken sorts bonzai man har.
Jag har tyvärr inte adressen till bonzaiforumet (datacrash) men jag googlade upp dem sist.
Lycka till
haha :) jag köpte en bonzaiträd på ikea bara för jag tycker dom e så fina.(en jätte liten)
men jag är urusel på blommor, så den höll inte länge :P nu står den helt kal i bara små torra kvistar ^^
men de ska tydligen vattnas mkt o varje dag.
men ja vattna å vattna inte hände det något :P hopplöst fall ^^
Bonzaiträd ska man doppa i en hink med vatten tills det slutar bubbla då är det färdigvattnat och de får inte torka ut. Fina men väldigt svåra tyvärr. Jag har alltid tröttnat & ta hand om mina så de har torkat för mycket & dött. För mig ska det vara tåliga gröna växter