bygga klösträd
Om man bygger en klösmöbel, måste man ha tex sisal matta för att katten ska klösa? Eller kan man hitta ett billigare alternativ på helteckningsmatta?
Om man bygger en klösmöbel, måste man ha tex sisal matta för att katten ska klösa? Eller kan man hitta ett billigare alternativ på helteckningsmatta?
Jag byggde en sådan en gång. Jag klädde platåerna med lurvigt, lite långhårigt tyg och virade "signalrep" (från ÖB) kring pelarna. Ett tips är att använda handskar under virandet. Det gjorde inte jag. *Aj* Den var populär och användes flitigt både till att sova på och klösa på.
Hehe. Tack jag ska tänka på det. det är så att jag ska göra en lite speciell klösmöbel. liknande ett hus med en pelare av sisal rep på sidan, men själva huset vill jag ha i något patrial som hon kan vässa klorna på
Tja, våra katter var då inte väldigt kräsna. Vanlig bomullstyg (soffklädsel ) dög bra åt dem...
Lycka till med bygget
Hahaha. ajdå!! Tack så mycket! :)
när vi byggde klätterställning åt katterna så köpte vi heltäckningsmatta en stuvbit billigt o klädde hela med den var jättepoppis tyvärr så har vi den inte kvar längre...