• Jojjo

Hur bädda i mjuklift under vintern?

Jag har nyss fått veta att vi väntar vårt andra barn=) Bebis kommer om allt går bra i okt. Jag funderar på om vi ska köpa en emmaljunga city cross med mjuklift till den lilla. Anledningen till att jag vill ha mjuklift denna gången är just att det är under vinterhalvåret, smidigt att lyfta med in när liten har somnat på promenad. Plus att vi ev funderar på att köpa en syskonvagn med fullt liggläge att ha utifallatt och då kan vi använda mjukliften där med.
    MEN hur bäddar man i mjuklift på vintern? Får man plats med åkpåse, och vilken i såfall? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Hur bädda i mjuklift under vintern?
  • The garden of Eden

Nej ingen åkpåse, mjukliften är ju fodrad, eller? Det var min iallafall, men jag hade Teutonia.

Jag hade en fårskinnsfäll i liften, bebis hade fleeceoverall. Det räckte. Om det var minusgradr hade jag en filt på oxå.

Men jag har en jättevarm bebis, hon vill knappt ha kläder på sig alls. Så det där är väl så olika.

Jag ahde iaf aldrig fått plats med en åkpåse i mjukliften.

• Syskonen Stjerneby

Mjukliftarna brukar ofta vara ganska små, så en åkpåse får nog inte plats, vi hade bara en filt i den när sonen var liten, men jag var inget fan av mjukliften så vi köpte ganska snabbt en "ny" (beggad) vagn med hårdlift, tyckte jag var mkt bättre

Mamma till underbara Zonny 05-12-09, o bebis i magen BF 20 Februari!
  • Lilla Oliv

Jag har en emmaljunga citygross med mjuklift.
    Nu på vintern har jag bäddat den med fårskinn och sen ett varmt täcke och filt på. (vi bor i Dalarna så det är rätt kallt)
    Nu har vi iof gjort om själva mjukliften till åkpåsemodell, alltså man tar isär den så att den går att använda som åkpåse.
    Men det funkade att bädda så som vi gjort även när den var mjuklift.

Jag är såååå nöjd med både vagnen och mjukliften för det finns så många variationer på den.

• Jojjo

Oki, tack för svaren. Smaken är som baken. har inte haft mjuklift förut med tycker det verkar smidigt att kunna lyfta med den. När sonen föddes hade jag inget behöv av det eftersom han föddes på våren och fick sova klart ute....

• Lilla Oliv

Haha såg att jag skrivit CityGross. Menar såklart inte matbutiken utan vagnen City Cross Tror jag tänker för mycket på mat såhär, höggravid som jag är.. =)

Lilla Oliv skrev 2009-02-21 08:28:30 följande:

Jag har en emmaljunga citygross med mjuklift.Nu på vintern har jag bäddat den med fårskinn och sen ett varmt täcke och filt på. (vi bor i Dalarna så det är rätt kallt)Nu har vi iof gjort om själva mjukliften till åkpåsemodell, alltså man tar isär den så att den går att använda som åkpåse.Men det funkade att bädda så som vi gjort även när den var mjuklift.Jag är såååå nöjd med både vagnen och mjukliften för det finns så många variationer på den.
  • Tessou

Jojjo;
    Kanske inte nåt svar på din fråga direkt..
    Men vi har EL City Cross och vi har köpt en quadrolift till, du kan läsa om den mer på hemsidan - verkar väldigt bra faktiskt! Tyvärr har jag inte fått prova än för bebisen har inte kommit än.. men jag längtar tills jag får göra det!

• Bambusa

vi har fårskinn och filt i mjukliften, å så har hon overall på sig då..

• lindamarias

precis som många andra har vi lammskinn i botten på mjukliften o så har bebis en fleeceoverall o mössa förtås. Filt om det är extra kallt. Vi bor i Dalarna o även när det har varit riktigt kallt så har bebisen haft det varmt o skönt.

Svar på tråden Hur bädda i mjuklift under vintern?