• la mamacita

när slutar bebis vara bebis???

ja alltså... när slutar våra små skruttar att vara bebisar och blir små barn istället???
    jag antar att det är olika för alla och hur fort barnet utvecklas men det vore kul att se hur ni tänker...

min skrutta är snart åtta månader och hon känns nu på gränsen att vara ett litet barn och ingen bebis...suck... tsss

vad tycker ni om era barn?

• Svar på tråden när slutar bebis vara bebis???
  • puh fantast

Min son är 9 mån. och anser inte att han är en bebis.

Jag drar gränsen vid krypning eller annan form av rörelse framåt (på rumpan tex.)
    Så länge barnen ligger stilla och inte gör så mycket är det en bebis ocg sedan när de börjar ta rsig framåt är det ett barn.
    Detta är min åsikt.

Jobbar som förskollärare och där jag jobbade innan jag blev mamma hade vi en äldre kvinna som sa "ni får vara lite tystare, bebisarna sover" till de stora barnen som inte sover utan bara vilar. Dessa "bebisar" var upp till 3 - 3½ år. Detta upprörde mig.

• la mamacita

då delar vi åsikt om den saken... jag kan också reagera på människor som behandlar sina barn på 2-3 år som små bebisar...

• Xtinaa

Spädbarn (0-12 månader)
    Kolt (1-3 år)
    Småbarn (3-5 år)

• kamartina

Jag tycker som ni andra.. Reagerade när min morbror kallade sitt barn för bebis häromveckan och han (barnet alltså) fyller ett år på lördag. Samtidigt är det väldigt individuellt men vid 8 månader och efter tycker jag absolut inte att de är "bebis" längre!

• Nana 24

Jag drar nog gränsen vid 12 månader eller ett år, då de normalt brukar börja gå eller så.
    Vi bodde i England tidigare och då tror jag att gränsen för "toddlers" gick vid ett år om jag inte missminner mig. Jag tyckte det var bra där att det fanns en benämning för efter baby stadiet, när de inte längre var en baby utan "lite större baby"
    Kolt som vi har i svenskan är ju inget man använder precis även om det finns, känns väldigt gammaldags.

• pysis