• candyheart

Fryst kycklingfilé från willys och Lidl

Jag funderar på att testa att handla på Willys eller Lidl en månad. Då vi storhandlar på Ica Maxi så brukar vi köpa två påsar med fryst kycklingfilé varje månad. Vi köper Ivars kyckling eller krongågel beroende på pris och erbjudande.

Frysta filéerna ligger ju alltid i ogenomskinlig påse så man vågar ju inte chansa på vilka filéer som helst.

Så nu är frågan, har ni några tips på vilka vi ska köpa på Willys och vilka köper man på Lidl, vi har inte bestämt butik än =)

Andra tips mottages gärna också, storpack med saker som ni testat och tyckt är bra. Jag är liiiite kräsen :) Vi äter inte mycket halvfab men köper hem köttbullar och pytt-i-panna som reserv-matlåda varje månad.

• Svar på tråden Fryst kycklingfilé från willys och Lidl
  • smurfis75

Willys har ett kanonerbjudande just nu på fryst kycklingfile från Guldfågel, är en kartong på 2kg för 119 kr. Jag köper aldrig annan kycklingfile, den här håller bra kvalite, annars har jag inget speciellt att rekommendera, är ganska kräsen själv med

Ståplats på Ullevi 8/8 och Gold Circle 9/8
  • smurfis75

Eller en sak till på Willys, om ni gillar smaksatt creme fraiche...så har de en med cognac/kantarellsmak från Milko, kanongod att göra sås på med kyckling t.ex

• Arga Klara

Lågpriskyckling innehåller ofta mycket vatten, så kolla den faktiska kötthalten om du funderar på att köpa nåt sånt. Det kan bli billigare att ta den för 80:- kilot istället för den som kostar 60:-.

• xXpaulaXx
    smurfis75 skrev 2009-02-21 10:22:52 följande:
    Eller en sak till på Willys, om ni gillar smaksatt creme fraiche...så har de en med cognac/kantarellsmak från Milko, kanongod att göra sås på med kyckling t.ex
    ja jag såg den sist jag var där,men fegade ur...menar den var ju inte dyr heller,så fattar inte vf jag inte köpte den hahaha

ts
    på willys så ligger de billigare än maxi på kronfågels kycklingar
    men deras egna kyckling är ok
    den har tyvärr lite mer vatten så man får räkna om portionerna lite bara
  • smurfis75
    Arga Klara skrev 2009-02-21 10:25:15 följande:
    Lågpriskyckling innehåller ofta mycket vatten, så kolla den faktiska kötthalten om du funderar på att köpa nåt sånt. Det kan bli billigare att ta den för 80:- kilot istället för den som kostar 60:-.
    Fast den som jag pratar om kostar 169kr ordinarie och jag garanterar att den inte är vattning, har provat Ivars och dylikt, de är bara skit. Vi köper bara Guldfågel/Kronfågel här.
  • candyheart

Okej okej, låter bra med den där lådan, går ju åt på en månad, man vill ju inte dra ner kvalitén helt å hållet =)

Verkar finnas många medvetna här så det är perfekta stället att få tips!

• smurfis75
    xXpaulaXx skrev 2009-02-21 10:25:18 följande:
    ja jag såg den sist jag var där,men fegade ur...menar den var ju inte dyr heller,så fattar inte vf jag inte köpte den hahahatspå willys så ligger de billigare än maxi på kronfågels kycklingarmen deras egna kyckling är okden har tyvärr lite mer vatten så man får räkna om portionerna lite bara
    Haha, prova den nästa gång, du ångrar dig inte
  • candyheart

smurfis75 skrev 2009-02-21 10:27:43 följande:

Fast den som jag pratar om kostar 169kr ordinarie och jag garanterar att den inte är vattning, har provat Ivars och dylikt, de är bara skit. Vi köper bara Guldfågel/Kronfågel här.
    Ja det är verkligen bra pris med 119 kr!
  • candyheart

smurfis75 skrev 2009-02-21 10:22:52 följande:

Ja vi brukar köpa smaksatta olika sorter, gud vad god den låter, är svårt ibland att komma på god sås till kyckling!
  • smurfis75
    candyheart skrev 2009-02-21 10:29:07 följande:
    smurfis75 skrev 2009-02-21 10:27:43 följande: Ja det är verkligen bra pris med 119 kr!
    Ja, jag var tvungen att kolla förpackningen nu bara för det, köpte dem igår

Svensk kycklingbröstfile 87%. Som sagt, har provat billigare varianter men denna är kanon.
Svar på tråden Fryst kycklingfilé från willys och Lidl