Hur måla ögonbryn?
Vill inte längre färga ögonbrynen för det blir för mörkt så jag vill kunna sminka ,markera ögonbrynen men vilket smink och hur?
Vill inte längre färga ögonbrynen för det blir för mörkt så jag vill kunna sminka ,markera ögonbrynen men vilket smink och hur?
Make up store har super bra ögonbrynsfärg som även funkar bra till ögonskugga. Den är två eller tredelad i olika mörkhet ungefär som ögonskuggeblock. Men gpr du in och frågar om ögonbryn och ssom man använder pensel till att lägga så vet de. Resultatet blir väldigt naturligt och ser inte målat ut. Den mörkaste nyansen är nästan svart och den brukar jag använda som eyeliner.
Jag använder ögonbrynspenna i den färg som passar mig. Jag har hasselnöt och till vardags och på dagtid markerar jag inte lika "hårt", makeup som man ska ha under kvällstid däremot så markerar jag lite mera, så brynen blir mörkare. Använd små, korta markeringar med pennan så det blir så naturligt som möjligt. Annars finns risken att det ser ut som streck bara. Det är en fördel om du har plockat brynen också, hur man vill ha dem är en smaksak. En del vill ha smalare andra tjockare.
Ögonbrynspenna har jag uppfattat som lättast att måla med, andra alternativ kan se väldigt onaturligt ut om man inte lyckas så bra. dess pennor hittar du en uppsjö av i sminkaffärer eller på Åhlèns med mera. Kör på och leta så hittar du en för dig! Försök att matcha din hud och hårfärg med färgen på pennan, allt för ett naturligt resultat.
Jag använder Make up stores tredelade. I den ingår det två bruna nyanser, ljus och lite mörkare samt en svart. Till den använder jag just en pensel som de rekommenderat inne på Make up store. Som Minifer skrev så kan du använda färgerna som ögonskugga, jag personligen använder den svarta för att göra sotiga ögon. Jag hade en penna tidigare, men jag personligen skulle varmt rekommendera detta sätt. :D