• emelie 05

vaknade med svullna fingrar???

går i dag i ni v 38. i morse vid 8 vaknade jag med svullna fingrar.. en ring som brukar sitta ganska löst fick ja inte av utan fick ta diskmedel för att få av den.. och har fortfarande märke efter där ringen satt.. e ju nu nära 2 timmar sen????

va kan detta vara?? behöver ja oroa mig?

• Svar på tråden vaknade med svullna fingrar???
  • malinkat

Svullna fingrar kan ju vara tecken på havandeskapsförgiftning, att man plötsligt får mycket vätska i kroppen. Folk har visst lite olika symtom, men det kan höra ihop med huvudvärk, att det flimrar framför ögonen, yrsel/trötthet etc. Högt blodtryck och protein i urinen är väl det säkraste tecknet, men det är ju svårt att kolla själv. Jag har svullna händer av och till - men inget som håller sig jättelänge. Ring förlossningen om du är orolig, de kan ge råd!

• Nena84

Är nog ingen fara så har ja nästan varje morgon.. kan knappt ha stumpor då ja får djupa märken av dom.. =( undra hur de ska slute e bara i v33

• Mattilda

väldigt vanligt att fingrar och fötter svullnar..3 veckor sen såg mina fötter ut som tegelstenar :) nu är det fingrarna som är som korvar..får inte heller av mig ringen nu :) jag är i v 36

• m1nn13

Svullna händer på morgonen och svullna fötter på kvällen är normalt. Sätt inte på dig ringarna igen, risken är att du måste klippa av dem!

Om fötterna svullnar är det bra med stödstrumpor... men stödvantar finns nog inte

• Bullan1978

m1nn13 skrev 2009-02-22 14:52:41 följande:

Om fötterna svullnar är det bra med stödstrumpor... men stödvantar finns nog inte
    Jo, stödvantar finns. Jag trodde inte heller det men jo, det finns att köpa bl.a. på Apoteket. Sen finns ju det här med Karpaltunnelsyndrom men då ska det smärta pga att nerv och senor kommit i kläm pga kraftigt tryck... operation i värsta fall. Jag har en mild variant. Får svullna händer och ont i fingrarnas leder om jag inte rör på dem under en längre stund. Lär mer om Karpaltunnelsyndrom här: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
  • första pyret

mmm, skulle käcka mig o ta på mig mina ringar som jag inte haft på ett tag (går ju bara hemma) Glömde ta av de o vaknade på natten av att fingrarna höll på att trilla av! Aj aj, fick lite panik men lyckades vrida av de, ringarna alltså ;)

Svar på tråden vaknade med svullna fingrar???