Firar du namnsdagar?
Är namnsdagen viktig att komma ihåg? Jag är nämligen helt värdelös på att kommaihåg dem. Födelsedagar och andra traditioner har jag koll på men namnen... Vad tycker du?
Är namnsdagen viktig att komma ihåg? Jag är nämligen helt värdelös på att kommaihåg dem. Födelsedagar och andra traditioner har jag koll på men namnen... Vad tycker du?
Nej, det firar vi aldrig. Tycker det är ett lustigt påhitt...
Min pappa gjorde det jämnt...:P tårta o bullar o allt, inga inbjudningar som tur var han firade ett tag min bror varje torsdag bara för han heter tor...:P
Vi gör det inte eller ibland kan vi göra det för skojs skull. Kan sträcka mig så långt att säga grattis på namnsdagen typ
Nope. Men så har jag ingen namnsdag längre heller så, dom tog bort mitt mellannamn (heter det så? Jag lär mig aldrig *s*) för ganska många år sen och mitt namn för några år sen så... Jag är lite bitter, jag gillade att ha namnsdag
Nej, det gör vi inte... det räker med alla födelsedagar vi har. Under mars är det 11 stycken som fyller år.
inte firar direkt, men säger ju grattis och så
Angels Fall First skrev 2009-02-21 12:31:08 följande:
Skönt att höra att det inte bara är jag som inte firar då.
Jag "firar" namnsdagar, mina barn har ing namnsdagar tyvärr på sina tilltalsnamn så vi får ta mellannamnen. Men det blir alltid ett grattis och ibland äter vi lite god fika. Min mamma kommer alltid med blommor till mig när jag har namnsdag, väldigt trevligt så jag ser alltid till att ha något till henne som råkar ha namnsdag på julafton (lätt att komma ihåg!).
annat: ibland
Nej, inte om jag inte letar efter en anledning att äta tårta.
ja det gör vi men bara familjen men min dotter har ingen namsdag..
Nej det gör vi inte. Som mest ett muntligt "grattis" om vi ens kommer ihåg.
Däremot firades min och mina syskons namnsdagar av våra föräldrar, man fick ett litet paket eller pengar + tårta. Jag har inte varit så duktig på att föra traditionen vidare.
På nyårsdagen var det ett jäkla liv hos grannarna, de hade fest. Vi småpratade med dem någon dag senare och frågade om de firade nyår två dagar i rad. Frun hade namnsdag. De är greker och där är tydligen namnsdagar jättestort. (eller iallafall hos den familjen) Väldigt olika alltså.
ja, familjens och några närstående. röstade annat.
Brukar kolla varje morgon vem som har namnsdag så att jag kan gratulera dem jag känner, typ familj och arbetskamrater men jag ger inte bort presenter eller så.
Nä. I vår familj har bara maken namnsdag så vi brukar väl säga "grattis" den dagen och sedan är det bra med det
brukar bara skicka ett mms med någon fin bild på
Vi brukar fira namnsdagarna med en blomma, brunch, middag eller något enkelt.
Brukar skicka ett sms eller mail till kompisar på deras namnsdag om jag kommer ihåg, men jag missar det oftare nu, eftersom namnsdagarna inte är i outlook.