• dj zap

Blondering... Hjälp ni som vet och kan!!! ;)

Ska nu blondera håret igen efter x antal år...
    Och har nu köpt en produkt jag alldrig haft innan.
    Brukade ha Wella Extrem Blond innan, men de värkar som om den inte fins längre...

Köpte nu igår "Schwarzkopf Blonde L1+ Extreme BLONDERING"

De jag inte kan hitta på bipaksedeln är om man ska blöta håret eller ej innan???
    Samt om man eventuelt ska tvätta av håret först? (har lite spray å skum ihåret)

Är väldigt tacksam för svaren jag får Flört

* Lone 2005 * Ida 2007 * Anne 2008 *
  • Svar på tråden Blondering... Hjälp ni som vet och kan!!! ;)
  • hella82

jag brukar använda den, men där står det då att man inte ska ha nytvättat hår, samt att håret ska vara torrt. så blir osäker på om det verkligen är samma. har du läst igenom hela broshyren som följer med? det måste ju stå där..

• jenna 2009

hejsan. blondering ska alltid göras på torrt hår. borsta ur skum o spray, lr tvätta torka sen håret. lycka till:)

• kladdkakan

Hej dj zap!
    Vilken hårfärg har du nu?
    Jag har haft svart hår i typ 5år och i måndags gjorde jag första blekningen :) det är så himla kul att förnya sig såhär! Lycka till med ditt, hoppas det går lika bra som det gick för mig. Ska hålla koll i tråden och så kanske vi kan hjälpas åt med lite funderingar på vägen? :)

• dj zap
    kladdkakan skrev 2009-02-21 15:05:56 följande:
    Hej dj zap!Vilken hårfärg har du nu?Jag har haft svart hår i typ 5år och i måndags gjorde jag första blekningen :) det är så himla kul att förnya sig såhär! Lycka till med ditt, hoppas det går lika bra som det gick för mig. Ska hålla koll i tråden och så kanske vi kan hjälpas åt med lite funderingar på vägen? :)

Jag är idag mellan blond.

Fins en bild på mig inne i mitt bild galleri.

Ja de ska helt klart bli kul att göra något med håret. Inte ofta jag gör något med mig själv då vi nu har 3 barn. Så de mesta går till dem och jag köpper givetvist mer till dem än vad jag gör till mig själv...

Men någon gång unnar jag mig något.

Och det blev nu då att jag ska färga håret...

* Lone 2005 * Ida 2007 * Anne 2008 *
Svar på tråden Blondering... Hjälp ni som vet och kan!!! ;)