• Viewsonic

Bästa rengöringsmedlet för golv? Vad tycker ni?

Bästa rengöringsmedlet för golv? Vad tycker ni?

Såpa?
    Ajax?
    Cillit bang?

O.s.v.

• Svar på tråden Bästa rengöringsmedlet för golv? Vad tycker ni?
  • luddigamaskrosen

Beror på vilket typ av golv. Trägolv har jag endast vatten och någon liten droppe Grumme. På mina plastgolv har jag vatten och Ajax (den vita flaskan).

• Viewsonic

Har parkett i hela huset och klinker i badrum.

• Viewsonic

Tänkte på vad det blir renast av.

• Kaydina

Jag tycker det bästa är att använda microfibermopp och strunta i rengöringsmedel. ( Parkett ). På klinkers brukar jag ibland använda fönsterputs men det räcker oftast med bara vatten. Och microfiber.

• Viewsonic

Kaydina skrev 2009-02-21 18:36:20 följande:

Jag tycker det bästa är att använda microfibermopp och strunta i rengöringsmedel. ( Parkett ). På klinkers brukar jag ibland använda fönsterputs men det räcker oftast med bara vatten. Och microfiber.
    Måste du inte gnugga mycket då?
  • Kaydina
    Viewsonic skrev 2009-02-21 18:37:06 följande:
    Kaydina skrev 2009-02-21 18:36:20 följande: Måste du inte gnugga mycket då?
    Njäe, inte farligt, bara om det är ingrodda fläckar. Jag brukar ta en sprayflaska med vatten och spraya över golvet någon minut innan jag moppar, då är det oftast enkelt att torka av.
  • Viewsonic

Kaydina skrev 2009-02-21 18:40:13 följande:

Njäe, inte farligt, bara om det är ingrodda fläckar. Jag brukar ta en sprayflaska med vatten och spraya över golvet någon minut innan jag moppar, då är det oftast enkelt att torka av.
    Tänkte på grovstädning, hm... tänkte nog ta något medel iallafall och sen bara vatten och spraya med micromoppen som underhåll. Vad sägs om det?
  • Barbabok

Här är det pyttelite såpa på sin höjd, ibland lite diskmedel (YES), för nya golv vill jag inte börja med att förstöra ytan på Använder lätt fuktad microfibermopp efter dammsugningen där det behövs.

Jag är med parvel
  • KlasStures mamma

Helt vanlig såpa tycker jag går jätte bra i hela huset! Också luktar det gott :)

• Viewsonic

sommar2001 skrev 2009-02-22 17:43:19 följande:

Använder linoljesåpa till alla golv. Har vanliga gamla trägolv och klinker.
    Är det som vanlig såpa, men att de tillsatt linolja?
Svar på tråden Bästa rengöringsmedlet för golv? Vad tycker ni?