• mm m

Hur gör man "egna" friterade bananer??

Brukar inte gilla friterade bananer men nu gör jag visst det. å helt otroligt mycket..

Någon som vet om man kan och hur man gör egna friterade bananer hemma?

Vad innehåller själva skalet?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur gör man "egna" friterade bananer??
  • mm m

Ok tack ska testas men inte i kväll:(

• Swinghunny

Man tar banan och skivar. Sedan ser man till att täcka bananskivorna med ströbröd (kan "doppa"/rulla dom på en tallrik där du hält ströbröd). Sedan ner i stekpannan med olja i. Sedan steker du dem en stund tills de blir gyllenbruna.   Lägg upp på en tallrik med en klick glass. Ringla sirap över glassen och bananerna och avsluta sedan med att ha på lite kanel över!  MUMS!

Life is like a rollercoaster!
  • mm m

Åh vad jag e sugen.. Åt det häromdagen före det har jag inte smakat på flera år.. Mmm

• Swinghunny
    mm m skrev 2009-02-21 20:15:56 följande:
    Brukar inte gilla friterade bananer men nu gör jag visst det. å helt otroligt mycket..Någon som vet om man kan och hur man gör egna friterade bananer hemma?Vad innehåller själva skalet?Tacksam för svar.
    Förlåt TS, läste inte klart hela din fråga. Vet faktiskt inte hur man gör RIKTIGA friterade bananer (sådana som man kan få på tex kinarestaurang). Berättade bara hur jag själv gör hemma. Mitt sätt är enklare och går rätt fort.
    Life is like a rollercoaster!
  • mm m

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få! Ju enklare desto bättre.

• lieh

Friterade bananer gör man genom att göra en smet på 2 dl mjöl, 2 dl kallt vatten och 1 msk bakpulver.

Blanda ihop, doppa ner bitar av bananen och ner i oljan.

• deede

jag brukar skära en skåra längs bananen, hälla i sirap å sen in i ugnen till den bubblar upp. Å så glass till.
    Fast det kanske inte räknas som friterad..
    Men gott är det

Svar på tråden Hur gör man "egna" friterade bananer??