• Lamillan

utplånad livmodertapp och öppen 2cm men inga värkar

Hej, är det någon som varit med om samma sak, alltså fått konstaterat att tappen är utplånad och att du börjat öppna dig men inte fått några förlossningsvärkar?
    i torsdags var jag på förlossningen för att jag började blöda, det konstaterades att jag var öppen och tappen utplånad, jag har sd hela dagarna och väldigt ont i korsryggen men inget mer, svårt att sova på nätterna pga sd, vore skönt att komma igång ordentligt..

• Svar på tråden utplånad livmodertapp och öppen 2cm men inga värkar
  • Minxy

Japp!
    Med första barnet var jag på en rutinkontroll i v.39 (38+3)
    Min BM gjorde en undersökning och frågade varför jag inte var på förlossningen
    Livmodertappen utplånad och öppen ca 3 cm.
    Hon frågade om jag ville att hon skulle dra igång det hela och jag sa JA TACK så hon masserade och retade livmodertappen lite och beordrade mig ut på en långpromenad.
    Dagen efter föddes vår son

Om du inte har en snäll BM så kanske du kan prova med att ta en lång och gärna krånglig prommis, typ i en skog UTAN att följa stigen.

***S+M=L***
  • Lamillan

tack för svar.. ska ringa förlossningen imorgon och kolla vad dom kan göra.. annars får det bli en promenad..

• Minxy
    Lamillan skrev 2009-02-21 22:48:25 följande:
    tack för svar.. ska ringa förlossningen imorgon och kolla vad dom kan göra.. annars får det bli en promenad..
    Gör det   Lycka till!
    ***S+M=L***
  • 2 ska bli 3 är nu 4

Va skönt att du slipper ha speciellt ont... Va glad och vila och ladda! ha en härlig förlossning, när det väl drar igång!

• Moyo

Jag var öppen tre cm och hade 1 cm kvar på tappen utan att ha haft en enda sammandragning när jag kom in på förlossningen.

• Lamillan

oki, hoppas det sätter igång snart då.. men moyo varför åkte du in på förlossningen? alltså hur visste du att du skulle åka in?
    kram på er

• Moyo

Lamillan skrev 2009-02-21 23:07:38 följande:

oki, hoppas det sätter igång snart då.. men moyo varför åkte du in på förlossningen? alltså hur visste du att du skulle åka in?kram på er
    Mina prover hos bm indikerade på möjlig havandeskapsförgiftning så jag skulle in för bedömning. Eftersom värdena försämrades så blev det igångsättning.
  • Alvine

För mig har det varit nästan likadant, fast jag är bara öppen 1 cm, men livmodertappen är helt utplånad... Så har det varit sen den 24:e januari, alltså snart en månad. Är på BF+8 idag och ingen bejbis ;( Börjar bli väldigt less nu. Helst när BM som undersökte mig i januari sa att det inte är långt kvar, nehenä här sitter jag ännu med bejbisen i magen, och den verkar inte vela komma ut :(

• Taras mamma

Hade likadant i 2 v innan jag blev igång satt för då hade jag gått över Bf med nästan två veckor

Svar på tråden utplånad livmodertapp och öppen 2cm men inga värkar