När byta säng?
När är det dax att byta från spjälsängen till en vanlig säng?
Hur gjorde ni och hur gammalt var ert barn?
Vad var det som avgjorde bytet?
När är det dax att byta från spjälsängen till en vanlig säng?
Hur gjorde ni och hur gammalt var ert barn?
Vad var det som avgjorde bytet?
Sabina bytte när hon var 1 år, bara för att vi skulle slippa köpa en ny spjälsäng till lillebror. Det gick utan problem. Visst gick hon upp några gånger men det var aldrig nått problem.
Jonathan är ca 15 månader och vi bytte säng för nån vecka sedan...det går oxå bra, samma sak där. Han går upp o leker, men går och lägger sig efter en stund.
Fler?
Skulle behöva höra lite fler berättelser om hur ni har gjort.
Min lilla tjej är 1 år och 2 månader och har börjat visa stort intresse för att klättra upp på saker t ex soffan, fåtöljen, fotpallen mm. Börjar därför bli orolig över att hon strax ska försöka ta sig ur sin säng.
Vår lilla är dryga 2 år och sover fortfarande i sin spjälis. Det funkar bra. Hon har aldrig visat ens tendens till att klättra över men hon klättrar på allt annat =)
Ett tips som jag fått från en annan förälder är att har man ett barn som springer upp på nätterna och gör massa otyg så kan man sätta en barngrind i barnens dörr som man stänger på natten. Ist för att stänga dörren och man inte hör om barnet vill ngt.
Vi ska snart flytta över henne till en resårmadrass som ligger direkt på golvet.
Tycker det är onödigt att köpa en växa säng. Som jag kan tycka är lite obekväm med skarvarna i madrassen.