• Majsan81

Hjälp mig med Make up store!

Åh jag blir så arg på mig själv. Jag fick ett presentkort av mina
    bästa vänner i Januari när jag fyllde år. Ett presentkort på 500kr
    som innebar att jag skulle få en gratis makeup samt inhandla
    produkter för samma pris. Jag har dragits på detta då jag har svårt
    för att andra skall sminka mig men så sa en annan vän till mig nu
    att jag kunde ju ringa och se om jag får komma och inhandla dessa
    produkter men undslippa makeupen dom ska göra på mig.

Dom förlorar ju inget på det och jag blir glad Jag plockade fram
    mitt presentkort för att ringa dom och upptäcker att det har gått ut!!!
    Det gäller bara i 6 månader! Trodde med 100% säkerhet att det var 1 år!
    Fan vad ledsen jag blir nu... har verkligen inga pengar att handla
    smink för och detta så jag fram emot. skäms inför mina vänner och allt..

Tänkte ringa dom och se om det funkar ändå... Det gick visserligen ut 11 Juli men kanske det är värt ett försök? Vad ska jag säga tycker ni? Tror ni att detta går?

• Svar på tråden Hjälp mig med Make up store!
  • PyttanPytteliten

Klart att det är värt ett försök! Har själv gått på 2 sådana sminklektioner, det kan helt klart rekommenderas!!

• Domicha

Testa, det är det värt. Säg det att du faktiskt inte tyckt att du haft tid tills nu och upptäckte att det faktiskt gått ut. ajja värt att testa som sagt

• Majsan81

Ville bara meddela alla intresserade att det inte var några som helst problem att använda sig av presentkortet fastän det nyligen gått ut :) Så nu är jag och min sminkväska några kronor rikare :) Tack för hjälpen!

• PyttanPytteliten

Se där! Det lönar sig alltid att fråga! Ur deras synvinkel är det ju bra med nya kunder!!

• Olympiagirl

Jag måste säga att det var orimligt kort tid att sätta som giltighetsdatum på ett presentkort (gör mig nästan förbannad). Tur att du inte fick några problem att gå din kurs ändå!

Hittade detta på KOs hemsida - alltid bra att veta:

"Vänta inte för länge med att använda ett presentkort eller tillgodokvitto! Det kan bli värdelöst, till exempel om affären går i konkurs.
    Ett presentkort eller tillgodokvitto gäller i tio år om det inte står något annat på det. Om det står en kortare tid på presentkortet eller tillgodokvittot gäller i regel den. Du bör i så fall använda presentkortet eller kvittot inom den tid som är angiven.

Om butiken upphör, går i konkurs eller byter ägare kan du knappast utnyttja ditt tillgodohavande. Byter butiken ägare gäller presentkortet eller tillgodokvittot i allmänhet endast om det finns en överenskommelse mellan den gamla och nya ägaren om att överta sådana förpliktelser mot kunderna.

Du kan vanligtvis inte lösa in presentkort eller tillgodokvitton i pengar, och inte heller få kontanter i växel om du handlar för mindre än vad du har till godo.

Så för säkerhets skull: Spara inte presentkort eller tillgodokvitton för länge!"

• Poena

Instämmer i Olympiagirl!

Jag hade just den oturen ganska nyss, just med ett presentkort som jag fått 3,5 månad tidigare. Var sambon som gav mig ett presentkort på bus-sprayning eftersom han vet att jag alltid velat testa det. Ville inte utnyttja det direkt då jag är likblek nästan på vinter och vår och var rädd att det skulle bli en för våldsam förändring.. Sen i början av juni när jag tänkte använda det.. ja då hade de klappat ihop

• Majsan81

Tack för informationen Olympiagirl! Jag är glad att jag fick möjlighet att nyttja mitt utgågna presentkort. Att giltighetstiden är kort håller jag dock med om... Tiden bara rinner iväg ju ;)

Poena: Vad trist att dom hade hunnit att klappa igen :( Hoppas du får tillfälle att testa någon annan gång på något annat ställe istället!

Svar på tråden Hjälp mig med Make up store!