• baby78

Konstig smak i munnen!?

Är bara i vecka 5 (+3) och har nu två morgnar i rad haft skum smak i munnen. Läste här på FL att man kan känna metallsmak i munnen. Har ju aldrig tuggat på metall då men kan ju ana hur det smakar . Det här är dock mer som en besk smak. Fick ett plus väldigt tidigt och har inga grav.symtom alls så nu undrar jag om detta kan vara nåt sånt! Är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Konstig smak i munnen!?
  • Ellisizza

Jag har också konstig smak i munnen. Har haft det från och till sen jag plussade och har det fortfarande om än inte lika mycket (är i v13). Vet inte hur metall smakar men det smakar äckligt i munnen, typ som när man är bakis. Viss typ av mat gör det värre.

Kanske nått liknande det du känner? För mig är det iaf kopplat till graviditeten.

• baby78

Ja att viss mat gör det värre har jag blivit varse, kaviarmacka var ju ingen höjdaridè direkt . Kanske är ett grav.symtom då!

• Suzzie

Japp, känner det äckliga smaken också.

Håller helt med om att det mer smakar som när jag är bakis eller sjuk. Pojkvännen har sagt att jag inte smakar annorlunda i alla fall, konstigt nog!

• Bånut

Jag hade extrem metallsmak i munnen den allra första veckan (v5), som en torr, unken smak. Sedan har det försvunnit. De verkar inte veta vad det beror på, men eventuellt kan det hänga ihop med att man får känsligare tandkött av grav.hormonerna vilket gör att man får lite blod/järnsmak i munnen.

Hoppas det snart går över för dg också

• baby78

Ja idag har jag inte känt nåt alls, kanske berodde på nåt helt annat

• Staffan68

Hej !

Googla efter bismak i munne på google så kommer ni att finna att det beroro på att ni har ätiti pinjenötter..... Ingen verkar veta varför det blir så men jag kan intyga att det kom efter att jag hade ätit pinjenötter så det ligger nog något i det.
    Försvinner efter några dagar.

• Dront

Pinjenötter är en orsak, graviditet en annan. Jag har haft metallsmak i munnen sen jag plussade och har inte ätit en enda pinjenöt.

• Woggie

Hej!

Upplever också dålig smak och jag är gravid. Kan inte koppla den dåliga smaken till något särskilt, eller beskriva denna smak men hur blir man av med det?

Svar på tråden Konstig smak i munnen!?