• skattsessan

Sticka en filt :-)

Hur svår är denna filten att sticka?

www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=15&lang=se

Tycker den ser så himla gosig ut men jag är ganska mycket nybörjare på att sticka men har tränat på mosstickning och har stickat en halsduk. Tror ni den är svår för mig?

• Svar på tråden Sticka en filt :-)
  • Leather Cravat

Nu kan jag nästan ingenting om stickning, men det ser ju att att vara samma sak hela tiden och kan man bara maskorna så är det nog inte så svårt. =)

• Brittan

Verkar vara mosstickning och då är det inte svårt. Du stickar ett varv aviga och räta. På nästa varv stickar du räta på aviga och aviga på räta. Förstår du?

• skattsessan
    Brittan skrev 2009-02-22 12:46:50 följande:
    Verkar vara mosstickning och då är det inte svårt. Du stickar ett varv aviga och räta. På nästa varv stickar du räta på aviga och aviga på räta. Förstår du?
    Yes, jag har tränat på det Nej, det är inte särskilt svårt, bara att hålla reda på vilket man stickade senast
  • skattsessan

Leather Cravat skrev 2009-02-22 12:44:03 följande:

Nu kan jag nästan ingenting om stickning, men det ser ju att att vara samma sak hela tiden och kan man bara maskorna så är det nog inte så svårt. =)
    Nej, tycker den ser lagom svår ut för mig.
  • cherrydarling

jag har redan stickat två filtar till bebben:D jättemysigt och roligt att ha något som ingen annan har:D

Funderar bara på ifall bebisen kommer tycka att det sticks men det kanske inte gör det efter massa sköljmedel då det blir mjukt:D

• Klantus

Filten är jättelätt att sticka även för riktiga nybörjare! Men har du övat mosstickning så är det ju absolut inga problem :)

• Brittan

Skattsessan om du kollar på den det du stickat så ser du om du har stickat rät om det ser ut som ett v. En avig maska ser nästan ut som en knut.

• skattsessan
    Brittan skrev 2009-02-22 13:03:52 följande:
    Skattsessan om du kollar på den det du stickat så ser du om du har stickat rät om det ser ut som ett v. En avig maska ser nästan ut som en knut.
    Tack för tipset, ska tänka på det
  • skattsessan
    Brittan skrev 2009-02-22 15:15:01 följande:
    Skattsessan förstod du vad jag menade med v och knut?
    Ja jag förstod
Svar på tråden Sticka en filt :-)