• FiaiMalmö

Sämra syn efter graviditeten?

Krockade med en jobbarkompis som sa att hon hade fått lite sämre syn efter hennes graviditet. Det var ett år sedan hon födde.

Jag har själv en son på en månad och har märkt att jag kan få lite huvudvärk av att läsa tidningen länge eller sitta länge framför datorn och läsa. Börjar misstänka att jag också ser sämre. Någon som känner till något om detta? Är det vanligt? Går det tillbaka?

• Svar på tråden Sämra syn efter graviditeten?
  • MeNoLike

jag har också fått en jävla huvudvärk efter sen jag varit gravid.
    innan hade jag jämt ont i magen.
    har dock inte kollat synen sedan april 08 och då var den perfekt. och då var mina barn dryga året.
    inte ens eeze hjälper mot min huvudvärk :(

Metallica 7 mars och Springsteen 5 juni :D
  • Wahlentina

Hade iofs glasögon innan grav. Men efter blev synen rejält förändrad och jag fick gå till optikern, han rekommendrade mig att vänta minst ett halvår, helst ett år då synen "lagt sig" efter graviditet.
    Men ja synen kan påverkas efter grav. Men den kan bli bättre inom ett år efter som sagt...

• Delicia

Min optiker sa att synen oftast blir bättre under graviditeten för att sen (ca 2 mån efter avslutad amning) gå tillbaka till det vanliga.

• KPS

Synen kan förändras under graviditet och amning. Gör dock inte det hos alla. Hos en del går den "tillbaka" sen, och hos en del blir förändringen kvar. Är dock helt normalt att man får en föränding av synen.

• lillabebben

Min syn blev sämre under graviditeten och har inte märkt någon förbättring än. Har iofs bara gått knappt två månader sen min bebis föddes. Har för mig att jag läst någonstans att synen kan förändras. Hoppas det går tillbaka för just nu kan jag inte köra bil utan glasögon, kunde jag förut.

• Princess1982

Oj detta hade jag inte kopplat ihop med graviditet. Får nu en förklaring till varför min syn försämrats. Snart 1 år sen jag fick barn....Nu SKA jag beställa tid hos en optiker. Tack!!

• Norrskenet

Ja, synen kan försämras både under graviditet o amning o min optiker rekommenderade att man inte skaffar nya glasögon då utan väntar med det.

• eec82

ska man vänta minst 6 månader?? min syn har verkligen ändrats under graviditeten men mest nu då jag ammar. Svårare att läsa texter på långt håll... suck.

• FiaiMalmö

Så är det för mig också. Jag har svårt att läsa på långt håll. Har också bara märkt det under amningen. Lite trist...

• lisadragon

Samma här, ser inte vad det står på vägskyltar förrns man kör förbi dom ;).. Men jag hade glasögon innan som jag hade när jag körde bil, nu får jag verkligen inte köra utan dom och min son blir väldigt allvarlig när han ser mamma med glasögon :S.. Men shit vad dåligt jag ser utan dom, ingen idé att titta på mötande folk för ser ändå inte ansikten eller att titta i en klädbutik, är ju bara suddigt och jag får gå till saker för att se *haha*, ser ju verkligen kasst och det har klart blivit sämre under graviditeten och efter förlossningen..

Svar på tråden Sämra syn efter graviditeten?