• Zina

Hur har ni andra gravid det med hyn?

Liten lustighet, eller lustigt o lustigt.....sägs ju att när man är gravid med en flicka så stjäl hon moderns skönhet...har ju fött 3 flickor och har alltid varit lika "snygg" men denna gången är det annorlunda, fått röda flammiga saker på kinderna o torr hy i ansiktet!! Förvånad tillhör ju skaran som inte haft en finne under hela mitt ungdomliga liv och vill aboslut inte få nu.
    Kanske en blivande skönhetsdrottning jag har i magen som tar allt o lite till

just ja, kankse ska säga att jag vet inte vem som hyr ettan med pool i magen

ska göra könsul om ca 6v.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Svar på tråden Hur har ni andra gravid det med hyn?
  • lunkentuss

I början blev jag ganska finnig o fick plitor överallt... Men det gick över i 6:e månaden ungefär o nu är jag som vanligt igen :)

• Ronjan709

Supertorr hy från början till sluta av graviditeten o det kliar men det enda som hjälpt mig är mandelolja. Ren mandelolja som man köper på apoteket att smörja hela kroppen med.

• Rumpetroll

Har fått finnar i hela ansiktet och utslag på armarna som kliar hela tiden. Väntar en flicka så måtte hon bli vackrast, så ful som jag ser ut nu, har lite svårt att se mig själv i spegeln :P

• calnaneas

Jag håller med!!!
    Såg ut som ett ras i ansiktet, finnar, utslag och torra partier om vartannat! Och jag har heller aldrig haft problem med min hy innan. Jag beklagade mig för min mamma som gladeligen bekostade en ansiktebehandling för att jag skulle må lite bättre (vad gör inte en blivade mormor??)
    Nu några veckor efter behandlingen har jag fått ordning på ansiktet, men kroppen är supertorr som innan...Använder Bodyshops bodybutter till hela kroppen nu! (även ansiktet)
    Känns lite bättre!
    På kvällarna innan jag skall sova får jag sån klåda på ryggen att jag har en pastaslev vid sängen att klia mig på ryggen med! Tur att bara mannen ser mig då...

• Limefrukt

Har haft problem med finnar av och till innan graviditeten, men nu håller dem sig borta! Däremot är jag supertorr och smörjer mycket mer än jag någonsin gjort. Torr i ansiktet och resten av kroppen, t o m hårbottnen är torr - jag har fått massor med mjäll!

*~*~* BF 17 juni *~*~*
  • LAA

Här kommer min lista!

torr hårbotten
    torr hy i ansiktet (flammig och fnasig)
    supertorra händer med torreksem
    små plitor längs ansiktets sidor

Det är tredje graviditeten och jag kan inte minnas att det var så de tidigare gångerna, men man glömmer ju så snabbt...

• tolallik

Min hy har blivit mycket sämre. Från att  haft knappt en enda finne under mitt ungdomliga liv så ploppar det upp lite varstans nu plus att mitt hår är mer fett än tidigare. När jag var gravid med första sonen var jag lika snygg som innan så man kan ju undra om det inte är en tjej nu (även om jag VET att sånt bara är skrock )

~~ Oliver 050817 ~~Änglapojken f.d 070907~~ BF 090625 (v23) ~~
  • KIKINA

Jag har aldrig varit så fin i ansiktet som då... Jag väntade en pojk!

• LAV0LINA

Min hy går att beskriva med ett enda ord: KATASTROF!
    Fy tusan! Finnar och flammig och torr och hemsk!!
    Håret går knappt att kalla hår längre (svintoborste känns det som)!
    Vi TROR att vi väntar en tjej, det såg väldigt tjejlikt ut på ultraljudet. Men helt säkra är vi inte, vi får veta det i april!

Mitt gick också över däromkring, men nu kom det tillbaka med buller och bång!!

himmelsflickan skrev 2009-02-22 13:46:58 följande:
    I början blev jag ganska finnig o fick plitor överallt... Men det gick över i 6:e månaden ungefär o nu är jag som vanligt igen :)
  • emmsan123

Förra graviditeten var jag superfinnig från start! Den här gången har jag haft jättefin hy. Så det kan tydligen skifta rejält! Båda gångerna pojkar.

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • geeka

jag har vitfläckiga armar,, typ pigmentfläckar,, hoppas dom försvinner sen. Nån mer?

• AnnaBia

när jag väntade sonen så var jag finnig å torr

nu vet jag inte vad jag väntar men hyn är jätte fin. precis som vanligt..
    kan de bero på könet eller varför är det så olikt annars?

• Miss Lee

Var mensfinnig i ansikte och mellan skulderbladen från plus till v 8-10 ca, sen dess har jag haft kanonfin hy. Väntar en flicka enl UL.

BF 2 juni 2009
  • ewq

När jag väntade min son hade ja problem med hyn, denna gången har jag fin hy vet ej va vi väntar får vi ev reda på tor UL

• SannaLinköping

med min äldsta son var jag jätte finnig, hade massor på ryggen.med de andra har det inte varit lika mycket, kommer lite i perioder. jag har bara pojkar.

• Snickesnäckan

"skönt" att höra att man inte är ensam med dålig hy under graviditeten. Hela ryggen är full med plitor som kliar. Alltid mer på kvällen när man ska lägga sig. Även i ansiktet ploppar dom upp titt som tätt. Hoppas detta går över snart. Har haft detta sen jag plussade i nov....
    Ingen som vet en mirakelkur??

• Zina

ja dessa hormoner alltså, va de kan ställa till

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
Svar på tråden Hur har ni andra gravid det med hyn?