• Docendo díscimus

Vatten i sköljmedelintaget på tvättmaskinen?

Vad är felet?

Förstoppning eller något annat tekniskt fel.

Det är en Husqvarna som är 5-8 år gammal - dags för byte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-22 13:51
    Jag måste ösa ut med en svamp för att sen ev hälla sköljmedel eller i huvudtaget använda maskinen.

• Svar på tråden Vatten i sköljmedelintaget på tvättmaskinen?
  • Pappatilltwins

Det brukar att ta ut hela insatsen och göra rent.
    Då brukar det bli bra igen.

• Smuhlan

Jag tror att det är nåt stopp nånstans, som måste lösas upp liksom. Ve tinte vars för jag har en helt annan maskin, men hade det problemet. Jag tog bort o tömde o sen hade jag problemet igen ändå, men sen hittade jag felet och det var att det blivit stopp på ett ställe o när jag rengjorde där så blev det bra...

• Marco och Mathias mamma

Jag har märkt att "billigare" sköljmedel ofta "kleggar" igen sköljmedelsfacket och att man måste rengöra det väldigt ofta.

• Krabbolina

sen får man rengöra där facket sitter, kan vara tvättmedel som råkat komma i sköljmedelsfacket och det stoppar rätt bra.

• Åsa Lund

Det brukar finnas ett litet rör längst in i luckan som blir fullt med gojs. Ta ut det och blås det rent. om du kör med koncentrerat sköljmedel är tipset att späda ut det med vatten i en separat flaska för att inte bega igen maskinens fack.

• PetraD

sorry om är lite ot
    men hur är det om tvättmedel sitter kvar i sitt fack efter genomtvättad maskin??

• Pappatilltwins

Ibland är det bara skit i ut"blåset" för vattnet.
    Titta vart vattnet kommer och gör rent där.

PetraDeliu skrev 2009-02-24 01:49:19 följande:
    sorry om är lite ot men hur är det om tvättmedel sitter kvar i sitt fack efter genomtvättad maskin??
  • PetraD

tack får kolla

Pappatilltwins skrev 2009-02-24 09:17:09 följande:
    Ibland är det bara skit i ut"blåset" för vattnet.Titta vart vattnet kommer och gör rent där.
Svar på tråden Vatten i sköljmedelintaget på tvättmaskinen?