• 0709

Salta biten och gravid?

En snabb fråga till den som har koll!
    "Kan" man äta Salta biten (i lapskojs) när man är gravid utan att värma upp den? Bara i med den rakt i potatismoset? Står på burken att den ska värmas upp i mikro eller kastrull så jag blev lite fundersam.
    Tack på förhand ;)

• Svar på tråden Salta biten och gravid?
  • GullpuckotMe

oj jag har ätit det. inte tänkt på att det inte kan vara bra??

• 0709

Jag har ingen aning om det ska värmas innan eller inte när man är gravid! Vet inte ens om det är kokt eller hur dom tillagar det.. därför kollar jag här då jag inte har någon i närheten jag kan fråga! ;)

• Lady Marmalade

det är helkonserv och köttet är kokt så ska inte vara nån fara

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Lady Marmalade
    vi gillar lapskojs...
  • Headrush
    o GUTEGIRL o skrev 2009-02-22 15:55:36 följande:
    JAg är skadad. För mig är salta biten området mellan slidmynningen och analöppningen
    Hahaha Samma här, jag var tvungen att kolla om tråden låg i sandlådan!
  • 0709

Tack för svaret Lady Marmalade!

• 0709

är fortfarande nojjig då jag inte hittar något om salta biten eller just det köttet någonstans!

• Lady Marmalade
    0709 skrev 2009-02-22 16:11:59 följande:
    är fortfarande nojjig då jag inte hittar något om salta biten eller just det köttet någonstans!
    det är kokt och helkonserv så har svårt tänka mig det skulle vara nåt i det man ska akta sig för

är lite som att göra en stek och använda resterna som kallskuret dagen efter eller i en sallad (som grillad kyckling)

hmm har iaf fyra ungar och har alltid ätit salta biten i vårt lapskojs
    de har tio fingrar och tio tår allihopa...
    men salta biten är inte jättegott äta direkt ur burken så klart det står tillagningsanvisning på burken
Svar på tråden Salta biten och gravid?