• fam kaos

Hur vet jag vilket minneskort som passar till min mobil?

Ska köpa minneskort till min LG KF750 och det ska vara på 2 GB hade jag tänkt, men hur vet jag vilket som passar till den modellen?

• Svar på tråden Hur vet jag vilket minneskort som passar till min mobil?
  • Myten

Skulle tippa att du ska ha ett Micro SD. Det är det i alla fall till alla LG som jag känner till.

Ett 2 Gigs Micro SD bör du betala strax under 100:- för, så håll koll på priset. En del butiker är löjligt dyra på minneskort.

• fam kaos
    Svar på #1
    Aha då ska jag kika. Men hur vet man säkert att det passar, det är ju dumt om jag beställer och så passar det inte. Brukar det stå vilka modeller det passar till?
  • Viewsonic

Gå in på hemsidan och kolla specifikationerna. Annars står det i manualen du fick med mobilen. Eller om det sitter i ett litet redan så kan du ta ut det och kolla (brukar väl följa med ett litet minne - liten minneskapacitet menar jag då).

• fam kaos

Tusen tack, då borde det på elgiganten passa.

Tror ni det passar till Nokia 3110 också?

• Myten

fam kaos skrev 2009-02-22 16:07:11 följande:

Tusen tack, då borde det på elgiganten passa. Tror ni det passar till Nokia 3110 också?
    Ja, om det är 3110 Classic. www.nokia.se/3110classic
  • Kaldorei

den sida jag länkade till har billigare =) iofs inte så många kronor. haha
    fam kaos skrev 2009-02-22 16:07:11 följande:

Tusen tack, då borde det på elgiganten passa.Tror ni det passar till Nokia 3110 också?
  • fam kaos
    Svar på #9
    Jo jag såg det och speciellt när man ska beställa två blir skillnaden ganska stor ändå. Tusen tack för tipset

Måste fråga av ren nyfikenhet, vad är det för skillnad på Sandisk Micro SD/Transflash och Crucial microSD Card?
Svar på tråden Hur vet jag vilket minneskort som passar till min mobil?