• Pumpkin och Selma

Var är min syster? Svaren

Jag blir knäpp! I somras köpte vi "Var är min syster" åt vår dotter. Boken är skriven av Nordqvist som även skrivit "Pettsson och Findus" böckerna. Problemet är detta: Jag hittar inte systern på alla sidorna! Jag har sökt och sökt, och ibland hittar jag på varannan sida, ibland på varje. Tror det var 2-3 sidor jag inte hittat henne på. Finns hon på varje sida? Är det nån som vet? Har försökt googla efter svaren, men utan resultat. Hjälp mig om ni vet!!! (är förkyld och har mer tid än vanligt att irritera mig över att inte hitta mus-systern i denna fantastiska bok)

• Svar på tråden Var är min syster? Svaren
  • Pumpkin och Selma

Tack ashera! Okej, så då finns hon på varje uppslag. Nån som vet mer noga var? Ska bläddra och se om jag hittar henne på de sista 2,3 sidorna jag ej hittat på ännu...

• Lila My

Både jag o dottern älskar den boken!
    Ska se om jag kan hitta alla....
    Finns ju inga sidnummer, så det kan bli lite krångligt att förklara....!
    Vet inte om hon är på första sidan men sida 2 ( lillebror släpar farbrorn med sig) sitter hon på en gren högt upp i sidans högra hörn.
    sidan 4 (regnbågen) går hon på en liten stig längst ner i högra hörnet.
    sida 6 (trollet sitter och metar) är hon på väg ner för en stentrappa precis ovanför den lilla stugan och under sandslottet med fjädern.
    sida 8 ( med jättemänniskor och små höghus) tittar hon ut genom ett fönster i huset med den inglasade balkongen.
    sidan 10 sitter hon och läser en liten bit ovanför den stora vita hästen.
    sida 11 (med älgarna) sitter hon i ett träd och kikar på indianerna längst ner till höger.
    sidan 12 (pusselberg) står hon under blåbärsriset längst till höger i mitten (?)
    sidan 15 syns hon bakom hinken som haren står på.
    sida 17 (med pelarna) syns hon vid rötterna på det närmaste trädet, längst till höger mitt på.
    sida 18 (noshörningen) kikar hon fram ur ormbuskarna strax under noshörningens haka.
    sidan 19 sitter hon på mittenpelaren.
    Sida 20 syns hon i spegeln.
    Sidan 21 sitter hon vid bordet!
    Var jag till nån hjälp? Eller har jag kanske missat nån som du sett? Hoppas du förstår mina sidhänvisningar....

• Pumpkin och Selma

Lila My: Tack! S 21 var ny för mig. Men hittar henne inte vid skrivbordet. Var vid bordet sitter hon? Är kanske för flunsig för att hålla på att söka systern egentligen. Fick veta av ett par vännen igår att hon finns på VARJE sida! Inte bara i teorin, utan på riktigt. Och att de VET VAR! Sååå irriterande! Ska släpa hit dom så fort vi är mindre snoriga här och ha dom att visa exakt var. Kommer ju att bli gråhårig i förtid av det här...En ljuvlig bok, för stora som små.

Svar på tråden Var är min syster? Svaren