• Anna M

Enkel bjudmat till ca 30 pers

Tips på nåt väldigt enkelt? Kommer finnas tårta o kaffe, men vill ha tips på lite enkel mat.

• Svar på tråden Enkel bjudmat till ca 30 pers
  • Garageänkan

Vad är det för tillställning? Födelsedag? Dop? Bröllop?

• Anna M

Garageänkan skrev 2009-02-22 17:22:54 följande:

Vad är det för tillställning? Födelsedag? Dop? Bröllop?
    30 års fest är det som vankas.. kommer ha öppet hus, så nåt som kan stå framme är perfekt.
  • Garageänkan

Grattis! Om det är du som fyller. Jag fyller i april men tänkte ha 60 års fest med sambon nästa år i Juli när han fyller. Jag har BF i juli i år så är inte så sugen på att ställa till med kalas i år så jag väntar

Sånt som brukar va populärt är snittar med någon fyllning typ halva rostbröd med något emellan.

Pastasallad som är uppdelad i skålar så de som vill kan plocka ihop det de känner för (passar även om någon har en specialdiet)

• Anna M

Garageänkan skrev 2009-02-22 17:28:27 följande:

Grattis! Om det är du som fyller. Jag fyller i april men tänkte ha 60 års fest med sambon nästa år i Juli när han fyller. Jag har BF i juli i år så är inte så sugen på att ställa till med kalas i år så jag väntar Sånt som brukar va populärt är snittar med någon fyllning typ halva rostbröd med något emellan.Pastasallad som är uppdelad i skålar så de som vill kan plocka ihop det de känner för (passar även om någon har en specialdiet)
  • Poena

Varmrökt lax (kan severas kall eller varm) med olika sallader (grönsallad, pastasallad, potatissallad funkar nog också), romsås, spenatsås med majonäs , varm kokt potatis är förstås också jättegott till men inte nödvändigt.

• Anna M

oj, vad konstigt det blev..

Garageänkan: Skulle ju stå nåt i stil med att det är sambon som fyller, jag nästa år, o tack ändå ;)

O tack för tipset..

Poena: mmm, gott gott

• Anna M

Mammut och Papput skrev 2009-02-22 17:35:17 följande:

Paj!
    perfa! Har jag inte tänkte på.
  • Allimac 2004

Pajer av olika slag kan ätas både varma och kalla,

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Garageänkan

Paj funkar faktiskt också. Om man lagar dem på ugnsplåtar. Och har en sallad till som folk kan bygga själva. Perfa

• cera

Grattis:)

Sambon å jag hade "60" års fest för 1månad sen,vi var 22 vuxna å 8 barn,eftersom jag alltid står å lagar mat å bakar å donar när d ä nåt så gjorde jag d lätt för mig denna gång, vi hyrde helt enkelt bowlinghallen här i stan,å dom fixade allt-mat å fika,perfekt :)

Annars funkar ju alltid buffé. Smörgåstårta kanske?

Lycka till å hoppas ni får d bra.

• isisisis

Den bästa maten som är både billig praktisk och god när det är mnga gäster är chili con carne tycker jag.

Lägger gärna ned tid på att få den riktigt mustig och god.

Köttfärs
    Lök
    Vitlök
    Paprikapulver
    Paprika
    Chili
    Chilipulver
    Tomatpure
    vatten
    Worchesterås eller lite öl...
    Slutligen lite olika sorters bönor

Detta med ris till och en god sallad och ett gott bröd.

Brukar göra en för barnen som är mild
    och en för vuxna.

• Anna M

cera skrev 2009-02-22 17:46:47 följande:

Grattis:)Sambon å jag hade "60" års fest för 1månad sen,vi var 22 vuxna å 8 barn,eftersom jag alltid står å lagar mat å bakar å donar när d ä nåt så gjorde jag d lätt för mig denna gång, vi hyrde helt enkelt bowlinghallen här i stan,å dom fixade allt-mat å fika,perfekt :)Annars funkar ju alltid buffé. Smörgåstårta kanske?Lycka till å hoppas ni får d bra.
    Tack för tipset! Det är sambon som fyller i vår, men ville vara ute i god tid för att undvika panikkaos ;)
  • Anna M

isisisis skrev 2009-02-22 17:52:52 följande:

Den bästa maten som är både billig praktisk och god när det är mnga gäster är chili con carne tycker jag.Lägger gärna ned tid på att få den riktigt mustig och god.KöttfärsLökVitlökPaprikapulverPaprika ChiliChilipulverTomatpurevattenWorchesterås eller lite öl...Slutligen lite olika sorters bönorDetta med ris till och en god sallad och ett gott bröd.Brukar göra en för barnen som är mildoch en för vuxna.
    Mmm, gott! Tack!
Svar på tråden Enkel bjudmat till ca 30 pers