• Jonna74

Tvättlappar i skumgummi?

Hej!
    Var med en väninna och shoppade lite till våra kommande bebisar, och då sa hon att tvättlappar i skumgummi är bra, plus att man kan ha tvättlappar som är torra (papper).
    Jag köpte en paket i skumgummi utan att veta vad jag ska göra med dom....ha ha!! Men är det inte så att det är meningen man ska ha dom när bebi badar?
    För inte är det väl till för att rengöra rumpan på bebisen, då måste ju papper vara mycket mer hygieniskt eller våtservetter.

Nån som haft användning för skumgummi tvättlappar?

kram Jonna

• Svar på tråden Tvättlappar i skumgummi?
  • Vero

Nej, jag har också undrat vad man använder dem till. Vi använder tvättbara tvättlappar i bomullsflanell till vår skrutt. Och då skiljer vi såklart på dem vi använder till rumpan och dem vi tvättar honom med.

• Li78

tycker det verka väldigt omiljövänligt att använda plast istället för pappaer eller tyg till babyrumpan. Köpte en gång hem ett paket skumgummi pga. att vanliga tvättlappar var slut, blev väldigt besviken på dem. Sonen blev röd i rumpan för det rev mer än papper, sen blev han så blöt att man var tvungen att torka av med tyg innan man satte på blöja. Den samlade inte upp bajset lika bra som en papperslapp heller...

• Jonna74

Ja, jag håller med, det är nog inte miljövänligt direkt...
    Tur jag bara köpte en paket känns det som. Kommer att testa att ha dom när jag badar bebis, men det är ju mycket mer miljövänligt att ha en vanlig mjuk tvättsvamp isåfall som kan användas fler gånger...
    Detta var nog mitt första onödiga inköp...hoppas det sista!

Kram Jonna

• Lilla molntuss

Jag har ju inget eget barn än :) Men på jobbet, jobbar som förskollärare, har vi tvättlappar i skummgummi. Tar först och tvättar med skummgummi tvättlappen som man blöter ner och tar tvål på, sen torkar vi torrt med papper. Det är mycket lättare att få bort bajset med skummgummitvättlappen nämligen =) Hur jag ska göra med mina egna barn vet jag dock inte.. man får ju tänka lite ekonomiskt och så där, men bra är de ju!

• Tessan76

Jag har använt mig av våtservetter hela tiden och kommer så göra med den nya bebben oxå!! Jobbar ju på Gekås så det blir inte så dyrt för mig...

Svar på tråden Tvättlappar i skumgummi?