Tatueringsplacering
Är nu gravid, men sen ska jag tatuera in mitt barns namn.
Frågan är dock var jag ska sätta den..
Tips på ställen där det är snyggt att ha en text?
Handleden har jag funderat på,
men har hört att det slits mkt där?
Är nu gravid, men sen ska jag tatuera in mitt barns namn.
Frågan är dock var jag ska sätta den..
Tips på ställen där det är snyggt att ha en text?
Handleden har jag funderat på,
men har hört att det slits mkt där?
Slits varken mer elr mindre nånstans. Ev. att en tatuering behåller sin färg bättre om den sitter så solen inte kommer åt...
Handled är snyggt, nacke tycker jag själv är väldigt snyggt för just texter :)
Jag har min namntatuering på skuldran...
på sidan av smal benet ovanför ankeln är snyggt tycker jag, har barnens initialer där...
Har bild på min tattoo i mitt gallrei =) Den sitter på handleden.
Okej ;) Ja handleden är snyggt,
skulle inte se bra ut om jag hade den i nacken då jag har en tatuering på ryggen, vill inte att det blir too much där bak ;)
eller ja. snarare på underarmen för den e ganska stor.
Jag hade först tänkt ha min sons namn på handleden men verkar vara väldigt vanligt att ha benens namn just där så jag valde baksidan av vaden istället.
Annars är det snyggt bakom örat eller sidan längs revbenen.
Angående om det slits mer på handleden än någon annanstans så har jag inte märkt någon skillnad på mina handledstatueringar och på någon annan kroppsdel.
Kan dock tänka mig att det blir mer slitage om tatueringen sitter precis i "vecket" där man böjer handen men oftast placerar man den ju lite längre ned på handleden.
jag har skrivit mitt barnsnamn i nacken =) . mkt nöjd med den.. ovanför armvcket kan vara fint med =)
Cornbread skrev 2009-02-22 21:01:39 följande:
Jag ska tatuera mig på revbenen, typ tribal-aktigt med min dotters namn (Alicia) insnirklat.
Håller på att sparar pengar nu bara.
Handleden är snyggt, men rätt uttjatat.
Nacken är coolt och vid ljumsken, lite högre mot magen lixom. Där har jag ett "S" (S = Sofia, mitt namn).
Beror väl lite på hur man placerar tatueringen på underarmen.. man kan ju skriva lodrätt eller vågrätt om man vill.. ganska snyggt båda två tycker jag..
Se till att göra det på ett ställe som du antingen kan fylla i fler namn på eller kompensera på ett bra ställe, tex underarmen som det finns två utav=)
--- Ljumsken med barnens namn?? :-s
Jag har döttrarnas namn strax nedanför nacken. Finns bild i galleriet.
Cornbread skrev 2009-02-23 23:00:23 följande: