• minignagarn

Tv 4 barnsvagnstest... Emmaljunga scooter sämst??

Snart vår och jag hade tänkt köpa en sittvagn till dottern. Har precis bestämt mig för Emmaljungas Scooter. Men får se på Nyhetsmorgon i morse på Tv 4 att Scootern får sämst betyg. Hur många av era barn (som har scooter) har klämmt sig i denna del som anses vara farlig??? Man har väl inte barnet kvar i vagnen då man fäller ihop den.. Eller? Missade början av testet..

www.tv4.se/1.862211/2009/02/20/svenska_barnvagnar_inte_langre_bast

• Svar på tråden Tv 4 barnsvagnstest... Emmaljunga scooter sämst??
  • Petra med små

Jag älskar min scooter

Har haft tre stycken och barnen är fortfarande vid liv.

• monstermamman

Fullkomligt till över drift.. har en scooter & mina barn har dock aldrig satt fingrarna åt de hållet över huvudtaget.. idiotisk & över reagerande.

• fiamalm

Som sagt, många tester är gjorda under extreme förhållande, bla var det test för nåt år sen på vagnar, brios handtag sprack och fick underkänt, men det sprack först i - 40 grader, exkat hur många har -40 i denna värld och är ute och kör vagn???

Det där med scooterns klämrisk, ta en titt och se hur det ser ut och avgör själv om det är farligt för ditt barn

• HelVilda

Har precis köpt en. Är den ända vagn som jag kände uppfyllde mina krav. Förväntar mig att jag kommer vara helnöjd.

• ebben

helt sjuk test! De hade ju tagit bort sufletten med-den har man väl oftast där?!Då blir det antagligen svårare att komma åt där de klämde sig...
    Har då aldrig varit med om barn som klämt sig där?

• Tjiklex

Min dotter har aldrig klämt sig i sin scooter. Jag trivs jättebra med den. Tycker den är smidig. =)

• ebben

timmyn vann deras test o den har ju jättekort ryggstöd! inte bra för mig m långa barn tex......

• 4barnsMom

ÄLSKAR min scooter, haft den till 2 barn och ingen har gjort illa sig.... Nånsin..

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Majras

Har haft vår scooter i 4 månader och är än så länge nöjda.

• carro79

har en scooter å är super nöjd med den, har aldrig hänt någon olycka i våran vagn.

• Glamrockare
    minignagarn skrev 2009-02-22 18:17:04 följande:
    Snart vår och jag hade tänkt köpa en sittvagn till dottern. Har precis bestämt mig för Emmaljungas Scooter. Men får se på Nyhetsmorgon i morse på Tv 4 att Scootern får sämst betyg. Hur många av era barn (som har scooter) har klämmt sig i denna del som anses vara farlig??? Man har väl inte barnet kvar i vagnen då man fäller ihop den.. Eller? Missade början av testet..www.tv4.se/1.862211/2009/02/20/svenska_barnva...
    Alltså det testet kan de ta o stoppa upp i rumpan för det var det löjligast jag har hört.

1. Våran son är aldrig där o pillar.

2. Det finns ingen naturlig orsak för ett barn att gå dit o pilla heller den syns ju knapp o är inget man oavsett ålder lägger märke till eller är intresserad av.

3. Jag skulle bra gärna vilja se hur tusan man kan klämma sig på denna mojäng för hur jag en vrir o vänder på det så finns bara ett sätt att klämma sig på denna vagn o det är när man fäller ihop den o vilket barn gör det.

4. Jag skulle också bra gärna vilja se statistiken på de barn som har klämpt sig överhuvudtaget eller är det så att ingen har gjort det utan man bara gör ett antagande att det finns en klämrisk eftersom den ser ut på ett visst sätt.

Jag tror det är så eftersom testpanelen älskade vagnen o det är de sk experterna som anser att det finns en klämrisk. Det är med sk. barnvagns kritiker/experter som med alla andra sorts kritiker inom andra brancher de baserar inte alltid sina utlåtande på verkliga faktorer utan en massa hypotetiska saker som sker 1 gång på 100 000 ggr eller mer.
    Gravid med andra barnet i vecka 34
  • Glamrockare

Scootern är en av de absolut bästa sittvagnarna jag har kört o haft. Den är hög alltså handtaget för oss som är långa, lätt att fälla ihop FÖR EN VUXEN, tar rätt så liten plats, 3 lägen på ryggen, bekväm för barnet, snygg, bra sufflett, lätt körd.

Gravid med andra barnet i vecka 34
  • minignagarn

Tack för alla inlägg :) Skönt att höra att ere barn är vid liv, blir en Scooter till våren då

• smurfen84

jag älskar min scooter också den är hur bra som helst har alltid varit nöjd med den

• ebbebulan

Jag köpte en scooter till sonen i lördags o så fick man höra om testet igår men jag är redan KÄR. Jag tog ut sonen på premiärturen igår eftermiddag, på oskottade gator med 5-8 cm blöt, nysnö och den gick som ett smäck.  Är så glad att det blev en scooter! 

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • sarismaris

Har också scooter å är jättenöjd!

Towa 051125 & Ella 080413
  • Stargirl

Sånna där tester är helt värdelösa. Hur vet de vad som passar just er. Det är en person eller två som testar vagnen i ett labb. Helt ovesäntligt hur vagnen funkar i vardagen för er. Välj den vagnen som du tänkt från början. Tummen ner för sånna löjliga test.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Tina83

jag såg det där ,och blev förvånad.

brio sittyn fick näst sämst i test, och den brukar alltid få bäst i test

jag har både en brio sitty och en scooter, och gillar båda

Svar på tråden Tv 4 barnsvagnstest... Emmaljunga scooter sämst??