minignagarn skrev 2009-02-22 18:17:04 följande:
Snart vår och jag hade tänkt köpa en sittvagn till dottern. Har precis bestämt mig för Emmaljungas Scooter. Men får se på Nyhetsmorgon i morse på Tv 4 att Scootern får sämst betyg. Hur många av era barn (som har scooter) har klämmt sig i denna del som anses vara farlig??? Man har väl inte barnet kvar i vagnen då man fäller ihop den.. Eller? Missade början av testet..
www.tv4.se/1.862211/2009/02/20/svenska_barnva...Alltså det testet kan de ta o stoppa upp i rumpan för det var det löjligast jag har hört.
1. Våran son är aldrig där o pillar.
2. Det finns ingen naturlig orsak för ett barn att gå dit o pilla heller den syns ju knapp o är inget man oavsett ålder lägger märke till eller är intresserad av.
3. Jag skulle bra gärna vilja se hur tusan man kan klämma sig på denna mojäng för hur jag en vrir o vänder på det så finns bara ett sätt att klämma sig på denna vagn o det är när man fäller ihop den o vilket barn gör det.
4. Jag skulle också bra gärna vilja se statistiken på de barn som har klämpt sig överhuvudtaget eller är det så att ingen har gjort det utan man bara gör ett antagande att det finns en klämrisk eftersom den ser ut på ett visst sätt.
Jag tror det är så eftersom testpanelen älskade vagnen o det är de sk experterna som anser att det finns en klämrisk. Det är med sk. barnvagns kritiker/experter som med alla andra sorts kritiker inom andra brancher de baserar inte alltid sina utlåtande på verkliga faktorer utan en massa hypotetiska saker som sker 1 gång på 100 000 ggr eller mer.