• L2K

Kupstorlek

När man läser tidningsreportage om bh'ar brukar det stå att en stor kupa är en D eller E kupa max för det mesta. I vanliga handeln har man tur om det finns en F-kupa.
    Så nu undrar jag hur ovanligt det verkligen är med en kupa större än D.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kupstorlek
  • L2K
    vampyria2 skrev 2009-02-22 18:36:06 följande:
    H och hatar att jag måste betala 1000 kr för att få en jäkla BH
    Det finns billigare. Men inte under 500:-.

Och varför ska en kupa med så pass lite extra tyg kosta såååå mycket mer än en liten kupa?
    Helt sjukt. Det är väl vi med stora kupor som har störst behov av BH?
  • Fina Fröken Lycklig
    vampyria2 skrev 2009-02-22 18:36:06 följande:
    H och hatar att jag måste betala 1000 kr för att få en jäkla BH
    Där jag köper bh:ar så finns det upp till J iallafall vet jag och inte behöver man betala mer än runt 350-450 kronor för en jättefin bh, och då snackar vi inte tantiga kärring bh:ar här inte

Har G
  • Sniglar och Krut

Vad fan är AA och AAA?
    Jag har B.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Pallas

Jag har E-kupa och SMÅ bröst. Går fan inte att hitta bh:ar i daglighandeln i stl 65E. De flesta med min storlek kör typ 85B istället och får därmed en BH som åker upp i ryggen ochs sitter illa.

• vampyria2
    L2K skrev 2009-02-22 18:43:06 följande:
    Det finns billigare. Men inte under 500:-. Och varför ska en kupa med så pass lite extra tyg kosta såååå mycket mer än en liten kupa? Helt sjukt. Det är väl vi med stora kupor som har störst behov av BH?
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-02-22 18:44:27 följande:
    Där jag köper bh:ar så finns det upp till J iallafall vet jag och inte behöver man betala mer än runt 350-450 kronor för en jättefin bh, och då snackar vi inte tantiga kärring bh:ar här inte Har G
    Vart hittar ni dem, finns det i närheten av Stockholm   Har letat men de jag har hittat ligger runt 1000 lappen.  Jag är lite kräsen när det kommer till BHn vill att de ska vara stadiga och sitta bra
  • L2K
    vampyria2 skrev 2009-02-22 18:48:54 följande:
    Vart hittar ni dem, finns det i närheten av Stockholm   Har letat men de jag har hittat ligger runt 1000 lappen.  Jag är lite kräsen när det kommer till BHn vill att de ska vara stadiga och sitta bra
    Jag shoppar på Mellbins på västerlånggatan eller hos Details.
    Pallas skrev 2009-02-22 18:46:28 följande:
    Jag har E-kupa och SMÅ bröst. Går fan inte att hitta bh:ar i daglighandeln i stl 65E. De flesta med min storlek kör typ 85B istället och får därmed en BH som åker upp i ryggen ochs sitter illa.
    Ja, tänk om handeln kunde ha ett större utbud så folk fick en större chans att köpa rätt bh. Livet blir faktiskt lite bättre med en bra bh.
    Sniglar och Krut skrev 2009-02-22 18:46:09 följande:
    Vad fan är AA och AAA?Jag har B.
    Kupstorlekar. Kollade på en bh-sida vilka som fanns.
  • Fina Fröken Lycklig

Jag handlar på en butik som heter Change, där finns storlekar allt i från minsta pyttiga till rejält stora, och priset ligger alltid under 500 kr. Vet dock inte vilka orter butiken finns på.

• L2K
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-02-22 18:56:29 följande:
    Jag handlar på en butik som heter Change, där finns storlekar allt i från minsta pyttiga till rejält stora, och priset ligger alltid under 500 kr. Vet dock inte vilka orter butiken finns på.
    Men åhhh, vilket fusk!!! Finns det nån hemsida till butiken?
Svar på tråden Kupstorlek