• Glamrockare

VAd köpa till kollega som skall få sitt första barn?

En kollega skall få sitt första barn i mars och vi håller på att samla in pengar på jobbet för att köpa ngt kul till henne.

Vi vill att det skall vara ngt kul att få o inte bara ett klädesplagg som barnet växer ut på 1 månad. Gärna ngt som är kul även för henne o hennes kille, kanske ngt onödigt som man själv inte unnar sig att köpa eller tänker på att köpa som första gångs förälder.

jag har tänkte så det knakat men kan inte komma på ngt eller om vi fick något sådan bra haigt eller kul onödigt när vi vänta våran första.

Förlsag!!!

Gravid med andra barnet i vecka 34
  • Svar på tråden VAd köpa till kollega som skall få sitt första barn?
  • SallyK

Lyxiga lakan till spjälsängen kanske, Lexington eller liknande?

• DizNick

Erbjud barnvakt och slkicka iväg dem på en middag för 2 eller på spa.

Eller något sånt! Man kan även ge dem en fotografering hos fotografen. Ett kul och roligt minne!

• Glamrockare
    SallyK skrev 2009-02-22 19:16:36 följande:
    Lyxiga lakan till spjälsängen kanske, Lexington eller liknande?
    oh bra ide det får jag kolla in. var hittar man dessa?
  • Loon

Boken BARNLIV. Superbra till föräldrarna! Fint sängkläder till bebisen var ett bra tips!

• Glamrockare

Ok....tid hos fotograf var oxå en bra ide.

• LillaÄrtan

En tavla från Isa Form?

• Hannol

En korg med härliga delikatesser kanske? Det fick vi av mina släktingar och gissa om vi njöt bland blöjor och nattvak - särskilt när man inte fått äta goda ostar, rostbiff, parmaskinka etc på nio månader! Man får ju så mycket till bebisen ändå, så varför inte skämma bort henne och hennes kille med nåt som de kan festa på?

Annars kanske:
    En prenumeration på en föräldratidning?
    Presentkort på en middag på restaurang så de har nåt eget att se fram emot?
    En stor mysig picknickfilt som de kan ligga på hela familjen i sommar? Kanske med parasoll och picknickkorg till?
    Några bra filmer som de kan titta på när bebisen är vaken på knasiga tider?
    En ny kaffebryggare (kommer garanterat till användning när de ska hålla sig vakna i gryningen)? Med några fina muggar och nymalet lyxigt kaffe till. Mmmm, hade jag blivit glad för!

Nu tog idéerna slut här, hoppas du fick nån som var bra! Vad kul att ha såna omtänksamma kolleger!

• Glamrockare
    Hannol skrev 2009-02-22 19:24:06 följande:
    En korg med härliga delikatesser kanske? Det fick vi av mina släktingar och gissa om vi njöt bland blöjor och nattvak - särskilt när man inte fått äta goda ostar, rostbiff, parmaskinka etc på nio månader! Man får ju så mycket till bebisen ändå, så varför inte skämma bort henne och hennes kille med nåt som de kan festa på?Annars kanske: En prenumeration på en föräldratidning? Presentkort på en middag på restaurang så de har nåt eget att se fram emot? En stor mysig picknickfilt som de kan ligga på hela familjen i sommar? Kanske med parasoll och picknickkorg till?Några bra filmer som de kan titta på när bebisen är vaken på knasiga tider?En ny kaffebryggare (kommer garanterat till användning när de ska hålla sig vakna i gryningen)? Med några fina muggar och nymalet lyxigt kaffe till. Mmmm, hade jag blivit glad för!Nu tog idéerna slut här, hoppas du fick nån som var bra! Vad kul att ha såna omtänksamma kolleger!
    oh vad mkt bra tips!

jag skall kluttra ner alla jag fått o ta med till jobbet.
  • Hannol

Ja, tavla från Isa Form var en toppenidé också, den kan man ju få personlig med barnets namn osv. De är verkligen jättefina, har en själv!
    http://www.isa.nu/shop/

• SallyK

Mina favorittips var Isa Form-tavla och fotograferingen! Och så lakanen, som man kan hitta på exempelvis NK. Säkert på nätet också!

• fiamalm

Lite lyxiga krämer, särskilt för händerna, jag är jämt torr om händerna sen jag fick barn, man tvättar dom typ jämt känns det som.

• AKT

Presentkort på babyaffär (ok lite tråkigt att ge men så kul att få!)

• framsteg

Te till föräldrarna är också en bra idé om de inte är kaffedrickare. Finns ju teer som heter "mirakel" "kärleks te" osv som man kan göra till betydelser för familjen.

En finare filt - uppskattades iaf av min kompis när de fick sin förstfödde.

Svar på tråden VAd köpa till kollega som skall få sitt första barn?