Tips på rolig/fin dukning till dopet??
Hejsan!
Någon som vill dela med sig av fin dukning till min dotters dop??
Hejsan!
Någon som vill dela med sig av fin dukning till min dotters dop??
Jag tycker det är snyggt att använda rönnbär, löv och sånt att dekorera med nu på höstkanten.
Ingen mer?????!!!!!
Tack loly!
Syrener kanske? Fast många som är allergiska .
Jag ska ha:
- vita dukar
- ljusrosa gerbera + nån brun kvist (höst...) i en såndär lång smal vas
- värmeljus i små glas
- silver-konfetti i en rad i mitten av borden
- vitt porslin
- ljusrosa servetter med nappar på (lika som tårtan..hihi)
Jag puffar lite för fler idéer
Vår dotters dop gick i ljusrosa toner. Borden var dukade med rosa servetter med nappar på (från Tiimari) och vi hade enkla glaslyktor (typ IKEA) med värmeljus. Istället för snittblommor köpte jag ljusrosa våreldar (alt höstglöd..!) och satte i vita krukor. Runt innerkrukan satte jag ett ark rosa silkespapper som sedan stack upp ur ytterkrukan - mycket fint, billigt och dekorativt! Vita linnedukar på borden förstås.
Vi körde bufféstuket, så på "matbordet" hade jag även ett stort fång med rosa rosor och ett "W" i betong från IKEA (eftersom det är dotterns initial). Som pricken över i hade vi en fototårta med en bild på dottern i dopklänning.
När ska ni ha dotterns dop? om det är vintertid så är det ju även fint med bordsdekorationer i mossa, silver och glas t ex.
Lycka till!
Twillan > liknar den dekoration jag ska ha. Har köpt samma servetter som du o ska oxå ha dopet i ljusrosa ton
hjälp.... Vår dotter ska döpas i morgon. Ca 40 vuxna kommer och alla deras barn (ett helt gäng) Hmmm... Jag har tänkt: Ett ganska kort dop (ingen gudstjänst till, utan endast dopceremonin), smörgåstårta vid ett "ta-själv"-bord, kokt korv med bröd för de som inte gillar smörgåstårta. Efter smörgåstårta (och saft) blir det kaffe/te/saft och tårta). Många reser i några timmar med barn, så mat är ett måste för oss. Inga linnedukar (bara extrajobb att tvätta), utan det blir pappersdukar. Rosa servetter. Har inte ens tänkt på blommor eller utsmyckning av borden... Min tanke har bara varit att hon ska bli döpt, att det ska vara enkelt och att gästerna inte åker hungriga därifrån.. och att man inte har två dagar efteråt för att röja upp efter kalaset.
Jag skulle aldrig våga ha levande ljus eller konfetti med alla barn i lokalen... Men tjusigt är det
Ett tips om man vill ha linnedukar utan besvär är att hyra från ett tvätteri. Då är det bara att lämna tillbaka dem i en smutsig hög! kan kosta några kronor, men det kan det vara värt om budgeten tål det. Vi hade turen och fick låna grattis av ett tvätteri!
Micheline, vi valde ljuslyktor istället för vanliga, långa stearinljus av just den orsak du nämner. Konfettin hoppade vi däremot över.