• Sofies värld

Börja pumpa innan förlossning???

Hej!

Sist tog det fem dygn innan min mjölk kom igång och det var jättejobbigt! Undrar om man skulle kunna börja pumpa lite med bröstpump för att stimulera mjölken redan innan? eller det kanske inte fungerar? kan klämma ut lite mjölk nu, men bara ett par droppar.

/sofie

Iselines lillebror Tor BF 24 mars
  • Svar på tråden Börja pumpa innan förlossning???
  • vittis

Är det så bra tro? behöver inte bebisen råmjölken som kommer först

• nattasmamma

Hej,

nej, det kan du inte göra. Den riktiga mjölken som barnet blir mätt av produceras först efter att moderkakan har släppt, dvs efter förlossningen.

Lycka till!

• nattasmamma

Råmjölken börjar också produceras efter att moderkakan har släppt från livmoderväggen.

• Buttelina

fick du nässpray för att stimulera mjöklproduktionen sist?

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Sofies värld

buttelina: nej, jag fick vackert vänta på att det skulle komma igång och det var därför vi var kvar sålänge på bb. denna gången vill jag ju hem fortare! men när man väl har fött, kan man börja pumpa med en gång för att få igång det snabbare?

• Buttelina
    sofiefitness skrev 2009-02-22 23:31:03 följande:
    buttelina: nej, jag fick vackert vänta på att det skulle komma igång och det var därför vi var kvar sålänge på bb. denna gången vill jag ju hem fortare! men när man väl har fött, kan man börja pumpa med en gång för att få igång det snabbare?
    be att få nässpray som hjälper till. det hjälpte mig! konstigt att du inte fick det
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Sofies värld

buttelina: fick du det på bb då eller? vad är det för nässpray?

• Beautiful

Prata med Gustafssons, hon skulle/gjorde de nu med tanke på att hon skulle bli igångsatt och den lilla skulle få hennes mjölk direkt..

• LillaZ

Det bästa är väl egentligen att låta lillen ligga vid bröstet typ 24/7. :) Han är den bästa pumpen.

Svar på tråden Börja pumpa innan förlossning???