• Catte

Tror ni på liv efter döden?

Eftersom jag förlorat mina föräldrar ganska så nyss så har man börjat tänka på liv efter döden ganska mkt. Vill ju så gärna att de ändå finns med mig och min dotter även fast de inte är kvar här "kroppsligen" längre. Har läst böcker om medium som kan få kontakt med andar på andra sidan och börjar så smått tro att det går... (var väldigt skeptisk förr). Är de ngn som varit med om att någon avliden närstående tagit kontakt med er eller visat nga tecken? Någon som varit till ett medium?

• Svar på tråden Tror ni på liv efter döden?
  • Ajsen

jag tror defenitivt på liv efter döden.. faktiskt...eller reikarmation.

den dagen när jag körde upp för vanlig personbil så lovar jag att min mammas ande satt i baksätet som ett stöd för mig!! Och min mamma dog ett år tidigare.

• cia75

Jag vill gärna tro att det finns något. Vill inte att det bara ska vara slut...
    Fast jag har inga egna erfarenheter....

• Fidosan

Jag har aldrig upplevt någonting eller varit hos ett medium,jag kan inte säga att jag är övertygad om ett liv efter döden men jag finner det väldigt intressant,jag skulle faktiskt vilja uppleva någonting såntdär,min pappa dog för tre år sedan,undrar om han finns här ibland oss.
    Det enda jag varit med om var när jag var hos en spåtant som sa att alla har typ en "skyddsande" eller ängel som står bakom oss och skimmrar i blått,jag tror väl inte på det speciellt mycket mer än att jag tycker det är spännande och hade jag tänkt på det skulle jag frågat henne om hon kunde se vem som var min "ängel".
    Skulle gärna besöka ett medium fast det är väl både dyrt och svårt att hitta nån som är bra.

• Jossan

nä.. jag tror på reinkarnation alltså att en själ kommer till en ny kropp men då kan ju inte medier prata med dem för då lever dem ju igen eller hur?
    gud vad förvirrande detta låter hoppas nån fattar

kram J

• Teskedsmamman

Min mamma har haft en NDU och jag tror definitivt att det finns något efter döden.... jag har haft liiite för många besök för att inte tor på det...

• Molnet

Jag har aldrig haft besök eller känning av någon avliden anhörigs närvaro. Men jag är övertygad om att det finns något efter döden. Jag tror att själen finns där nånstans utan onda tankar och åsikter om ditten och datten. Bara klar och tydlig kärlek och lycka utan värderingar och möjlighet att leva på det sätt som vi gör i det här livet med massa valmöjligheter etc. Själen bara finns till i ett vacuum, i luften och överallt och ser på de som fortfarande lever.

Det är jag övertygad om.

• Sanna Marie

Jag har samma tro som dig Molnet men att man också återföds efter att ha varit i detta saliga tillstånd ett tag.
    Man återföds i den kropp man behöver för att lära sig av livet. Hur länge detta ska pågå vet jag inte - kanske för alltid - liksom Universium inte har något slut. Det är gåtfullt och .... magiskt.

Att ha denna tro tycker jag är rogivande. Jag är inte rädd för döden och känner tillit till livet.

• dutten

Tror definitivt på liv efter döden och att vi återföds.
    För hur skulle vi kunna lära oss allt vi behöver på bara En livstid?

Jag tror att jag har en liten stjärna på himelen där vilar jag mig mellan de olika liven.
    Ibland händer det ju att man lär känna någon ny person och känner direkt denna närhet - tror då att man har levt med den personen på nått sätt i ett annat liv.

Jag är inte rädd för döden i sig - Men jag vill inte lämna detta liv än - hoppas att nån förstog den sista menningen?

dutten

• Sötnos

Jag vill tro på liv efter döden för att "trösta" mig själv, det känns så hemskt att tänka att allt bara tar slut...Då kan t ex så kallada deja vu-upplevelser förklaras med att vi känner igen saker från tidigare liv. Sen kan jag också tänka att vissa som dör som har något oklart eller något kvar att reda ut på något sätt stannar kvar mellan livet och "det andra" tills de på funnit ro...

Jag vet egentligen inte vad jag tror och inte tror på, men jag tycker att allt detta är väldigt intressant!

Svar på tråden Tror ni på liv efter döden?